Триває виробнича педагогічна (асистентська) практика у студентів-магістрів заочної форми навчання

    У студентів ІІ курсу спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Магістр» (заочна форма навчання) триває виробнича педагогічна (асистентська) практика в закладах вищої освіти (20 вересня – 15 жовтня 2021 р.). Ця практика є обов’язковим компонентом підготовки здобувачів ОР «Магістр» і спрямована на набуття ними фахових компетентностей, формування практичних вмінь та навичок, що необхідні для майбутньої професійної викладацької діяльності в закладах вищої освіти. Проходження практики дає змогу сформувати розуміння завдань та функцій викладача вищої школи, апробувати вивчені педагогічні методики, а також розвинути лідерські й ораторські якості. Програма практики передбачає, зокрема, проведення студентами занять для бакалаврів з навчальних дисциплін на Факультеті історії, політології і міжнародних відносин, які ведуть їх наукові керівники.

    30 вересня і 1 жовтня 2021 р. студентка-магістрантка Вікторія Кречко в рамках проходження виробничої педагогічної (асистентської) практики провела два семінарські заняття з дисципліни «Організація позакласної гурткової роботи в школі» для студентів СОІ–21 спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр» (денна форма навчання) на теми «Освітньо-виховний потенціал краєзнавчих екскурсій, туристських походів, експедиційного руху у позакласній гуртковій роботі» та «Позакласна науково-дослідна гурткова робота в закладах загальної середньої освіти і закладах позашкільної освіти» (керівник практики – доц. Королько А.З.). У ході проведення семінарських занять студенти підготували цікаві візуалізовані презентаційні відповіді, присвячені таким семінарським питанням: краєзнавчі екскурсії у позакласній гуртковій роботі зі школярами в закладах загальної середньої освіти і закладах позашкільної освіти; туристсько-краєзнавчі походи (мандрівки) – важливі складові спортивного та національно-патріотичного виховання учнівської молоді; освітньо-виховний потенціал туристсько-краєзнавчого експедиційного руху учнівської молоді; діяльність керівника гуртка з організації участі школярів у всеукраїнських історико-краєзнавчих експедиціях, екскурсіях та туристських походах; види учнівських письмових робіт з історичного краєзнавства; учнівська конкурсна науково-дослідна робота: написання і захист; Івано-Франківське обласне відділення Малої академії наук України: етапи становлення і розвитку; методика написання учнівських конкурсних науково-дослідних робіт МАН України.

    У ході проведення занять Вікторія Кречко використовувала інтерактивні методи навчання в поєднанні з активними бесідами та обговоренням проблемних питань, що сприяє кращому засвоєнню навчального матеріалу для студентів. Зокрема, на цих парах магістрантка залучала студентів ІІ курсу ОР «Бакалавр» до активної мозкової діяльності: прийом «Про кого йдеться», метод «Асоціації» та «Гронування», що розвивали в студентів навички виділяти основне та сприяло розвитку створення причинно-наслідкових зв’язків, а методи – «Мозковий штурм» і «Коло ідей» – задіювали в студентів їхнє критичне мислення.

    Більша частина студентів СОІ–21 були зацікавлені в предметі, проявили достатньо хороші здібності та знання. Але були і такі здобувачі вищої освіти, які у ході своїх відповідей потребували індивідуального підходу. В такому разі Вікторія Кречко підходила виважено і тактовно до оцінювання їхніх знань. Протягом онлайн-занять виникли деякі труднощі, оскільки не у всіх студентів була можливість якісного доступу до мережі Інтернет. Проте незважаючи на це студенти СОІ–21 активно взаємодіяли з Вікторією Кречко у проведенні занять.

    Після завершення обох пар між керівником виробничої педагогічної (асистентської) практики А.З. Корольком і студенткою-магістранткою Вікторією Кречко відбулося підбиття підсумків проведених семінарів, де були заслухані побажання та рекомендації стосовно ведення навчальних занять.

   Віримо, що оволодіння Вікторією Кречко первинним професійним досвідом відбуватиметься з умінням оцінювати та аналізувати дії викладача, студентів на парах. Молода викладачка-практикантка вироблятиме творчий підхід до педагогічної і педагогічно-дослідницької діяльності; зуміє правильно оформляти письмові результати спостережень та вести звітну документацію.