Цікавий і корисний для студентів-випускників онлайн вебінар про нетворкінг

22 жовтня 2020 р. на другій парі студенти групи СОІ–41 (староста Лілія Паньків) ОР «Бакалавр» у рамках читання наукового семінару «Академічна доброчесність у написанні кваліфікаційної роботи» на платформі Zoom прослухали безкоштовний 40-хвилинний онлайн вебінар на тему: «Нетворкінг – як засіб вибудови «корисних» контактів», організований для студентів випускних курсів науково-дослідною частиною Університету і проведений працівниками Івано-Франківського міського центру зайнятості.

Нетворкінг – необхідний навик успішної людини, вміння відкрито і щиро спілкуватися з різноманітними людьми, вибудовуючи мережу корисних знайомств, що може заощадити кошти, час чи зусилля на шляху досягнення певної життєвої мети. Мета зустрічі – розширити розуміння можливостей нетворкінгу і показати практичні інструменти, які дозволять студентам випускного курсу спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр» оптимізувати нетворкінг. Були звернуто увагу на корисні поради та техніку встановлення контакту, який передбачає виконання таких п’яти правил для студентів-випускників: цікавтеся людьми; уважно слухайте співрозмовника; спостерігайте і відзначайте важливі деталі; будьте креативними; нагадуйте про своє існування. Етапи нетворкінгу визначені трьома концептуальними векторами у реалізації будь-якого проєкту – ефективність, стратегія, філософія. Студенти-випускники ознайомилися з алгоритмом плану створення мережі контактів і підтримки, зокрема з визначенням цілей, зв’язків цілей з людьми, установами та особами, шляхів залучення до плану людей.

Надто корисними для студентської молоді виявилися почуті рекомендації щодо складання плану «просто зараз!». Цілі повинні бути: конкретними, максимально деталізованими; реальними; масштабними, амбітними і поступовими. Оригінальною виглядала запропонована схема стосовно формування кола контактів за принципом ланцюжка «місце (семінари, зустрічі професіоналів; фестивалі, заходи, свята; конференції, ділові зустрічі; лекторії, тренінги, гуртки за інтересами; виставки, нагородження, конкурси, змагання, громадські локації; походи, заняття фітнесом, іноземними мовами; зустрічі у потягах, літках, автотранспорті; зустрічі в офісах, магазинах, салонах, чергах за товаром; та ін.) – «люди» (друзі, родичі, співробітники, родичі батьків, однокласники, однокашники, однодумці за релігійними, політичними, громадськими вподобаннями, однодумці зі спортивними інтересами, любителі собак, лікар, медична сестра, рієлтор, адвокат, листоноша, сусіди, громада; та ін.).

Наприкінці онлайн вебінару були подані цікаві лайфхаки для нетворкінгу. Спікер зустрічі зауважила, що студентам-випускникам у ході пошуку роботи необхідно враховувати такі складові: правильно «сконструювати» свою самопрезентацію та зовнішній вигляд; старатися не ходити на такі зустрічі з другом чи подругою; для зорієнтування – подивитися на групи людей, не підходять тільки ті, де люди сваряться, всі решта – ваші; комплімент – чудовий початок розмови з новими роботодавцями; потрібно нотувати інформацію про обставини зустрічі та про особливості співрозмовника відразу після діалогу, не забувати про візитівки; називати співрозмовника на ім’я; висловлювати подяку, приходити на допомогу, допомагати порадою, рекомендувати одних знайомих іншим знайомим; не соромитися ставити питання, зустріч з новими людьми може мати багато інформації й досвіду, які допоможуть особисто та професійно; не брехати і не вигадувати, бути собою; не ставити закритих запитань та не відповідати одним словом на запитання, не бути нудними. Вершком онлайн вебінару стали цікаві рекомендації стосовно організації власного міроприємства, де ключовими є такі компоненти: «місце», «реклама», «спікери», «презентація», «тематика», «аудиторія» і «користь».

Сподіваємося, що цей онлайн вебінар буде вкрай корисним для студентів-випускників спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр» – майбутніх вчителів історії і суспільствознавчих предметів, адже нетворкінг – це соціальна і професійна діяльність будь-якої молодої людини, спрямована на те, щоб за допомогою кола друзів і знайомих максимально швидко і ефективно вирішувати складні життєві завдання і бізнес-питання.