Українські університети мали багато застережень до питань акредитації освітніх програм. Тож, на порядку денному існує необхідність змін на законодавчому рівні. Аби їх обговорити, 12 березня 2021 року відбулися слухання у Комітеті з питань освіти, науки та інновацій Верховної Ради України «Рік акредитації освітніх програм за новою процедурою: підсумки, проблеми, перспективи».
15 березня 2021 р. ректор Університету Ігор Цепенда на розширеному засідання ректорату, на якому були присутні викладачі кафедри історії України і методики викладання історії, поінформував колег про деталі перебігу парламентських слухань. У віртуальній зустрічі брали участь керівництво Університету, директори інститутів та Івано-Франківського фахового коледжу, декани факультетів, завідувачі кафедр та керівники відділів університету.
Тож, за словами Ігоря Цепенди, слухання у Верховній Раді України відбулися в контексті дискусії, яка триває між університетами, Міністерством освіти і науки України та Національним агентством з питань забезпечення якості освіти.
Зокрема, повідомив ректор, українські університети мали багато застережень до питань акредитації освітніх програм. Окремо порушили питання щодо акредитації освітніх програм з природничих наук. Ігор Цепенда звернув увагу на те, що для вирішення проблем потрібен диференційований підхід, оскільки ситуація з набором на природничі науки абітурієнтів доволі складна, і ЗВО можуть взагалі втратити абітурієнтів, які не захочуть реалізовувати себе на цих спеціальностях. Про це, зокрема, говорилося минулого тижня під час спільної наради освітян області, ініційованої Прикарпатським національним університетом.
Загалом же, дискусія на засіданні Комітету ВР України з питань освіти, науки та інновацій була конструктивна, зазначив ректор Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. За її результатами формуватиметься бачення Комітету щодо змін на законодавчому рівні.
«Маємо добру динаміку, щоби спільно вирішувати дуже актуальні питання для кожного університету, пов’язаних із акредитаціями», – зазначив Ігор Цепенда.
Також під час розширеного засідання ректорату обговорили кілька важливих організаційних питань, зокрема щодо заходів з активізації процесу формування програм та проведення курсів підвищення кваліфікації вчителів загальноосвітніх шкіл на базі Університету, стану організації профорієнтаційної роботи структурними навчальними підрозділами Університету, вимог до наукових публікацій науково-педагогічних працівників та здобувачів при створенні разових спеціалізованих рад для захисту докторів філософії.
На завершення відбулося засідання приймальної комісії, під час якого порушили питання внесення змін у правила прийому до Університету у 2021 р.