13 квітня 2021 р. відбувся методичний семінар викладачів кафедри історії України і методики викладання історії. Тема виступу доповідачки, доцентки кафедри Тамари Галицької-Дідух – «Цифровізація як актуальний тренд історичної освіти в умовах дистанційної форми навчання».
Тамара Галицька-Дідух відзначила, що дистанційне навчання являє собою добре організовану і контрольовану самоосвіту з використанням комп’ютерної техніки й комунікаційних мереж. Більшість європейських країн практикують такий метод навчання ще з ХІХ ст. Проте, Україна вперше стикнулась з потребою мережевого навчання саме в березні 2020 р. Пандемія COVID-19 внесла несподівані зміни в організацію навчального процесу. Вчителі і викладачі змушені проводити навчальні заняття віддалено, опановувати цифрові інструменти, застосовувати нові педагогічні підходи та методики.
За словами доповідачки, головним завданням дистанційного навчання є розвиток творчих та інтелектуальних здібностей людини за допомогою відкритого і вільного використання всіх освітніх ресурсів і програм, у тому числі, доступних в Інтернеті. А оскільки Інтернет – це світова інформаційна мережа, то вона може бути одним із засобів дистанційного навчання, тому що її дані допоможуть здобувачам освіти (і викладачам) створити повну інформаційну картину з питань, що їх цікавлять.
Тамара Галицька-Дідух ознайомила учасників семінару, викладачів кафедри, з новітніми електронними платформами, у яких можна ефективно працювати зі здобувачами освіти, зокрема, здійснювати тематичне тестове опитування учнів і студентів, вміло працювати з історичними картами, картосхемами, таблицями, тощо.
Освоєння нових програм, платформ та мереж відкрили для здобувачів освіти нові можливості, з’явилась можливість спілкуватись з викладачами майже 24/7; здобування освіти відбувається з суттєвою економією часу, учасники освітнього процесу зуміли виходити із зони комфорту.
Завершився методичний семінар дискусією з пошуку інноваційних методів цифровізації як актуального тренду історичної освіти в умовах дистанційної форми навчання. В обговоренні цих питань взяли участь викладачі кафедри Ігор Райківський, Людмила Дрогомирецька, Андрій Королько, Степан Кобута.
Таким чином, цифровізація історичної освіти справді є ефективним засобом навчання. Підвищена увага здобувачів освіти, збільшення їхньої активності на заняттях, особливий інтерес до історичної інформації – все це наслідки введення інноваційних технологій в систему навчання. Крім того, застосування комп’ютерних технологій зумовлене інтенсифікацією сучасного процесу вивчення історії, оскільки значно зростає обсяг історичної інформації при скороченні годин на її засвоєння. Використання комп’ютера дозволяє представити учням і студентам навчальний історичний матеріал у найбільш узагальненому і зручному для сприйняття, економному за часом вигляді.