4 лютого 2022 р. у рамках проходження студентами другого курсу спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр» студент СОІ–22 Святослав Приймак за допомогою платформи Google Meet провів заняття для вихованців гуртка «Історичне краєзнавство» с. Манява Богородчанської філії Івано-Франківського обласного державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді за участю керівник гуртка, завідувачки відділу Богородчанської філії Івано-Франківського ОДЦТКУМ Марія Василівна Паранюк, керівника-методиста від кафедри історії України і методики викладання історії Андрія Зіновійовича Королька та студента-практиканта групи СОІ–21 Дмитра Данилюка. Тема заняття – «Участь вихованців гуртка у польових краєзнавчих дослідженнях». У формі візуалізованої презентації студент-практикант представив для вихованців гуртка Манявського ліцею Солотвинської селищної ради форми польових краєзнавчих досліджень, ознайомив з різними видами польових описів, навів приклади застосування набутих знань. Звернуто увагу на зміст і етапи експедицій, які проводяться з учнівською та студентською молоддю з метою вивчення історії рідного краю, довкілля, явищ соціального життя тощо. Охарактеризовано методи збирання польового матеріалу та форми анкетування жителів краю у ході проведення експедиції. Святослав Приймак розкрив підтему заняття «Географічне краєзнавство і екологія», охарактеризувавши такі елементи: відбір проби води види з поверхневого шару водойми, визначення хімічних властивостей води, опис ділянки лісу.
Студент-практикант подав характеристику структури польового опису пам’яток історії та культури. В рамках цієї частини заняття Святослав Приймак для вихованців гуртка провів невелику онлайн-екскурсію по пам’ятках сіл Богородчанської територіальної громади. Під час візуалізованого представлення він показав зображення сакральних та історичних пам’яток, після чого виховані гуртка мали їх описати за такою схемою «Складання польового опису»: назва пам’ятки, матеріал і спосіб виготовлення, призначення і спосіб використання, короткий опис та особливості, власний або джерело, стан збереження.
Наприкінці заняття відбулося підбиття його підсумків. Студент-практикант підготував такі запитання для вихованців гуртка «Історичне краєзнавство»: Ваші загальні враження від відвіданого Вами заняття; чи було це заняття цікавим та пізнавальним для Вас; що Вам найбільше запам’яталося та сподобалося під час заняття; які недоліки цього, що Вам не сподобалося у цьому занятті; які у Вас будуть пропозиції, запитання до цього заняття.
На завершення відбулося обговорення проведеного гурткового заходу за участю завідувачки відділу Богородчанської філії Івано-Франківського ОДЦТКУМ Марії Василівни Паранюк, керівника-методиста від кафедри історії України і методики викладання історії Андрія Зіновійовича Королька та студента-практиканта групи СОІ–21 Дмитра Данилюка, який відвідав заняття свого колеги.
Такі заняття необхідні для здобувачів вищої освіти, майбутніх вчителів історії і громадянської освіти, керівників гурткової роботи, оскільки у студентів-практикантів виточується педагогічна майстерність, екстрапольована для якісного проведення позакласної гурткової роботи. Це, у свою чергу, дозволить: підняти рівень знання, уміння і практичні навички наших студентів, отримати здобуті фахові знання про рідний край, про джерела цих знань, способи їх використання, форми організації краєзнавчої діяльності вихованців гуртків; засвоїти і поглибити теоретичні та практичні знання, уміння і навички студентів з організації історико-краєзнавчої, пошукової, музейної, пам’яткоохоронної роботи; поглибити здатність якісного проведення занять з вивчення рідного краю в гуртковій шкільній і позашкільній освіті, використовуючи сучасні технології навчання. Така підготовка не просто бажана, вона необхідна і витікає з нормативних вимог до організації освітньо-виховного процесу, безперервної історичної освіти в Україні.