20–23 червня 2022 р. на базі Центру інноваційних освітніх технологій «PNU EcoSystem» відбулися перші в умовах воєнного часу безкоштовні курси підвищення кваліфікації для тимчасово переміщених педагогів, заклади освіти яких зазнали руйнувань через російську агресію.
До участі у курсах на тему «Цифрові технології у дистанційному навчанні здобувачів освіти» зголосилося понад 60 педагогічних (науково-педагогічних) працівників закладів загальної середньої, професійної, фахової передвищої та вищої освіти, зокрема, з Краматорська, Херсона, Луганська, Донецька, Костянтинівки, Бахмута, Черкас, Сум, Мелітополя, Лисичанська, Кропивницького, Запоріжжя.
У межах програми курсів творчі педагоги у форматі онлайн обговорювали питання цифровізації освіти, викликів дистанційного навчання в умовах війни (проф. Олена Будник), інноваційні методи та форми цифрової взаємодії в освітньому процесі, застосування цифрових інструментів та сервісів для візуалізації навчання (проф. Тетяна Качак та доц. Вікторія Гнєзділова), формувального та підсумкового оцінювання (доц. Тетяна Близнюк), формування інформаційної та медійної грамотності в умовах війни (проф. Інна Червінська), налагодження партнерської взаємодії онлайн (доц. Катерина Фомін), створення інтерактивного уроку з використанням можливостей Smart-дошки (ст. викл. Михайло Котик).
Як зауважила директорка Центру «PNU EcoSystem» Олена Будник, «сьогодні надзвичайно важливо розширювати наші межі співпраці, виявляти солідарність з освітянами всієї країни, передусім з тими, заклади освіти яких зазнали руйнувань через російську агресію. Вражає педагогічна мотивація до професійного зростання, сила волі і прагнення до перемоги наших колег, котрі перебувають сьогодні у надзвичайно складних умовах як вимушено переміщені особи, або ж – на тимчасово окупованих територіях».
Учасники курсів висловили свої позитивні враження від проведених воркшопів, тренінгів та бажання подальшої співпраці.
«Ми вдячні за цікаві, інформативні курси підвищення кваліфікації. Професійні тренери, завдяки яким відкриваємо нові горизонти, дізнаємося про можливості, опановуємо онлайн-ресурси», – зазначила Аліна Землянська з Таврійського державного агротехнологічного університету.
«Отриманий досвід використання педагогічних інновацій у дистанційному навчанні є особливо корисним у сучасних умовах, коли значна частина шкіл, очевидно, ще деяких час будуть працювати онлайн», – зазначила Інна Гочошвілі з Краматорської ЗОШ №25 І–ІІІ ступенів.
За результатами навчань усі учасники успішно здали підсумковий тест та отримали відповідні свідоцтва про підвищення професійно-педагогічної кваліфікації (30 акад. год).