У студентів ІІ курсу спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Магістр» (заочна форма навчання) завершується виробнича педагогічна (асистентська) практика в закладах вищої освіти (19 вересня – 14 жовтня 2022 р.). Ця практика є обов’язковим компонентом підготовки здобувачів ОР «Магістр» і спрямована на набуття ними фахових компетентностей, формування практичних вмінь та навичок, що необхідні для майбутньої професійної викладацької діяльності в закладах вищої освіти. Проходження практики дає змогу сформувати розуміння завдань та функцій викладача вищої школи, апробувати вивчені педагогічні методики, а також розвинути лідерські й ораторські якості. Програма практики передбачає, зокрема, проведення студентами занять для бакалаврів з навчальних дисциплін на Факультеті історії, політології і міжнародних відносин та інших структурних підрозділів Університету, які ведуть їх наукові керівники.
Студентка-магістрантка Василина Парцей в рамках проходження цієї чотиритижневої виробничої педагогічної (асистентської) практики провела низку занять на Факультеті історії, політології і міжнародних відносин для студентів спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр» (денна форма навчання) (керівник практики – доц. Королько А.З.). Зокрема, практикантка провела уже кілька семінарських занять з дисципліни «Організація позакласної гурткової роботи в школі» для студентів СОІ–21 і СОІ–22 (денна форма навчання) на теми «Освітньо-виховний потенціал краєзнавчих екскурсій, туристських походів, експедиційного руху у позакласній гуртковій роботі», «Позакласна науково-дослідна гурткова робота в закладах загальної середньої освіти і закладах позашкільної освіти». Також Василина Парцей прочитала одну лекцію з дисципліни «Актуальні проблеми історії України та української культури» на першому курсі спеціальності 242 Туризм ОР «Бакалавр» факультету туризму Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника.
У ході проведення семінарських занять з дисципліни «Організація позакласної гурткової роботи в школі» студенти підготували цікаві візуалізовані презентаційні відповіді, присвячені таким семінарським питанням: краєзнавчі екскурсії у позакласній гуртковій роботі зі школярами в закладах загальної середньої освіти і закладах позашкільної освіти; туристсько-краєзнавчі походи (мандрівки) – важливі складові спортивного та національно-патріотичного виховання учнівської молоді; освітньо-виховний потенціал туристсько-краєзнавчого експедиційного руху учнівської молоді; організаційно-методична підтримка всеукраїнських рухів, експедицій, акцій в рамках позакласної гурткової роботи; діяльність керівника гуртка з організації участі школярів у всеукраїнських історико-краєзнавчих експедиціях, екскурсіях та туристських походах; види учнівських письмових робіт з історичного краєзнавства; учнівська конкурсна науково-дослідна робота: написання і захист; Івано-Франківське обласне відділення Малої академії наук України: етапи становлення і розвитку; методика написання учнівських конкурсних науково-дослідних робіт МАН України.
У ході проведення занять Василина Парцей використовувала інтерактивні методи навчання в поєднанні з активними бесідами та обговоренням проблемних питань, що сприяє кращому засвоєнню навчального матеріалу для студентів. Зокрема, на цих парах магістрантка залучала студентів ІІ курсу спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр» до активної мозкової діяльності: прийом «Про кого йдеться», метод «Асоціації» та «Гронування», що розвивали в студентів навички виділяти основне та сприяло розвитку створення причинно-наслідкових зв’язків, а методи – «Мозковий штурм» і «Коло ідей» – задіювали в студентів їхнє критичне мислення.
Більша частина студентів СОІ–21 і СОІ–22 були зацікавлені в предметі, проявили достатньо хороші здібності та знання. Але були і такі здобувачі вищої освіти, які у ході своїх відповідей потребували індивідуального підходу. В такому разі Василина Парцей підходила виважено і тактовно до оцінювання їхніх знань. Студенти активно взаємодіяли з асистенткою кафедри історії України і методики викладання історії у проведенні занять.
Необхідно підкреслити, що студентка-магістрантка Василина Парцей фактично виступає ще й стейкхолдером, адже вже працює педагогом та веде факультативну і позакласну гурткову роботу зі школярами Пійлівського ліцею Калуської міської ради. І, власне, свій позитивний професійний досвід роботи зі школярами-гуртківцями молодий педагог переносила у навчальний процес зі студентською молоддю під час читання дисципліни «Організація позакласної гурткової роботи».
Після завершення низки пар між керівником виробничої педагогічної (асистентської) практики А.З. Корольком і студенткою-магістранткою Василиною Парцей відбулося підбиття підсумків, де були заслухані побажання та рекомендації стосовно ведення навчальних занять.
Віримо, що оволодіння Василиною Парцей первинним професійним досвідом викладання у закладі вищої освіти відбуватиметься з умінням оцінювати та аналізувати дії викладача, студентів на парах. Молода викладачка-практикантка вироблятиме творчий підхід до педагогічної і педагогічно-дослідницької діяльності; зуміє правильно оформляти письмові результати спостережень та вести звітну документацію.