На Факультеті відбувся методологічний семінар щодо оновлення освітніх програм ОР «Бакалавр»

    11 квітня 2023 р. викладачі кафедри історії України і методики викладання взяли учать у роботі методологічного семінару з питань оновлення та підготовки до акредитації освітніх програм. На заході, організованому деканатом Факультету історії, політології і міжнародних відносин, були присутніми проректор з науково-педагогічної роботи Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника Руслан Запухляк, керівництво Факультету, гаранти ОП, завідувачі кафедри та викладачі структурного підрозділу. На порядку денному винесено три питання, на яких виступили гаранти освітніх програм ОР «Бакалавр» Факультету історії, політології і міжнародних відносин: доц. кафедри історії України і методики викладання історії Андрій Королько, гарант ОП спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр» («Актуальні питання оновлення ОП 014.03 “Середня освіта (Історія)” ОР Бакалавр»); доц. кафедри політології Михайло Москалюк, гарант ОП спеціальності 052 Політологія ОР «Бакалавр» («ОП 052 Політологія ОР Бакалавр: стратегія, перспективи, інновації»); доц. кафедри міжнародних економічних відносин Юрій Коровчук, гарант ОП спеціальності 292 Міжнародні економічні відносини ОР «Бакалавр» («Оновлення ОП 292 “Міжнародні економічні відносини”: вимоги та реальність»).

    Відкриваючи роботу методологічного семінару у вітальному слові декан Факультету історії, політології і міжнародних відносин, професор Микола Кугутяк наголосив на актуальності ознайомлення з нормативно-правовими засадами та методичними рекомендаціями у частині процедур оновлення освітніх програм та підготовки їх до акредитації, відзначивши на важливості своєчасності таких обговорень, зокрема у ділянці належної організації акредитації освітніх програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти.

    У своєму виступі на тему «Актуальні питання оновлення ОП 014.03 “Середня освіта (Історія)” ОР Бакалавр» гарант ОП спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр» Андрій Королько за допомогою візуалізованої презентації звернув увагу на такі питання: актуалізація складових частин оновлення ОП у контексті запропонованого МОН України для обговорення проєкту Стандарту вищої освіти галузі знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія); характеристика пропозицій та побажань студентів спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр» під час обговорення питання оновлення ОП на розширеному засіданні кафедри історії України і методики викладання історії 8 березня; розширення співпраці із роботодавцями через укладання нових угод із керівництвом закладів загальної середньої освіти і закладів позашкільної освіти; реалізація із стейкхолдерами нових освітніх проєктів; запрошення на заняття зі студентами для читання лекцій з методики навчання історії та організації позакласної гурткової роботи досвідчених педагогів; характеристика участі студентів спеціальності 014.03 Середня освіта ОР «Бакалавр» у міжнародних студентських конкурсах, проєктах, стартапах; статистичний зріз та аналіз відповідності кадрового складу ОП ліцензійним вимогам до провадження освітньої діяльності спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр» (2022–2023 навч. рік); підсумкові зауваження та побажання стосовно оновлення ОП спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр».

    Після виступів трьох доповідачів в обговоренні виступили проректор з науково-педагогічної роботи, професор Руслан Запухляк, завідувачі кафедри, гаранти ОП спеціальностей ОР «Бакалавр» і ОР «Магістр» Факультету історії, політології і міжнародних відносин. Зокрема, Руслан Запухляк відзначив, що під час оновлення ОП слід враховувати теоретичні та методичні поради щодо підготовки до проведення акредитації освітніх програм на основі «Методичних рекомендацій щодо застосування критеріїв оцінювання якості освітньої програми», «Форм звіту самооцінювання», «Порадника щодо заповнення відомостей самооцінювання освітньої програми», «Рекомендацій Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти стосовно запровадження внутрішньої системи забезпечення якості», рекомендацій щодо організації студентоцентрованої освіти та опису результатів навчання майбутніх фахівців тощо.

    Наприкінці методологічного семінару Микола Кугутяк подякував усім учасникам зустрічі, підсумував важливість проведення такого заходу, відзначивши неабияке зацікавлення усіх присутніх в обговоренні новітніх викликів щодо оновлення та підготовки до акредитації освітніх програм структурного підрозділу університету. Він висловив сподівання, що широкий діалог матиме конкретні практичні результати, які дадуть ефективні інструменти для здійснення у майбутньому якісної акредитації освітніх програм.