25 вересня 2023 р. відбулася настановча наради з організації проведення виробничої педагогічної (асистенської) практики в закладах вищої освіти і закладах загальної середньої освіти для студентів ІІ курсу спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Магістр» (денна форма навчання).
Зазначена практика студентів є невіддільною складовою освітньо-професійної програми підготовки фахівців цих спеціальностей. Вона спрямована на формування загальних і фахових компетентностей, закріплення теоретичних знань, отриманих під час навчання, набуття й удосконалення практичних навичок і умінь здобувачів вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Магістр».
У ході зустрічі керівник по Факультету з проведення виробничої педагогічної (асистенської) практики в закладах вищої освіти і закладах загальної середньої освіти кандидат історичних наук, доцент кафедри історії України і методики викладання історії Т.В. Галицька-Дідух наголосила, що ця практика для студентів ІІ курсу спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Магістр» (денна форма навчання) спрямована на конкретну професіоналізацію та збільшує можливості самореалізації майбутніх учителів та викладачів закладів освіти, мобілізує особистісний потенціал та виявляє приховані здібності студента, забезпечує появу ідей у ситуації вирішення педагогічної проблеми, допомагає усвідомленню та почуттю задоволення від власної діяльності.
Тамара Вячеславівна Галицька-Дідух виокремила основні напрямки роботи викладача/вчителя-практиканта в закладах вищої освіти і закладах загальної середньої освіти, його права та обов’язки. Викладачка зауважила, що програма практики нтів розроблена відповідно до Закону України «Про вищу освіту», до «Положення про організацію та проведення практики у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника від 27 листопада 2019 р., «Стратегії розвитку Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника» на 2020–2025 рр.», навчального плану спеціальності й кваліфікаційним характеристикам, освітнім програмам, інструкції з охорони праці та навколишнього середовища, Наскрізної програми практики спеціальності 014 Середня освіта (Історія) Факультету історії, політології і міжнародних відносин. Т.В. Галицька-Дідух відзначила, що під час виробничої педагогічної (асистенської) практики в закладах вищої освіти і закладах загальної середньої освіти поглиблюються і закріплюються знання студентів спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Магістр» із педагогіки вищої школи та педагогічної майстерності викладача, сучасних освітніх технологій, методики викладання історичних дисциплін у вищій школі, методики викладання історії у закладах загальної середньої освіти, інших фахових предметів. Під час практики виробляються навички педагогічної праці, удосконалюються сформовані методичні уміння. Тамара Вячеславівна розповіла студентам про особливості практики, компетенції, якими має оперувати нинішній вчитель та викладач-історик.
Виступ Т.В. Галицької-Дідух підхопили кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика В.М. Ковальчук та вчитель історії Івано-Франківського фізико-технічного ліцею-інтернату Івано-Франківської обласної ради, кандидат історичних наук А.А. Яворський, які були запрошені на настановчу нараду з організації проведення виробничої педагогічної (асистенської) практики. Зокрема, Віра Миколаївна наголосила, що молодий викладач-практикант (-ка) і вчитель-практикант (-ка) передусім має бути у взаємодії з викладацьким і вчительським колективом закладу вищої освіти (університету) і закладу загальної середньої освіти (школи), співпрацювати з батьками та дітьми. У свою чергу Андрій Анатолійович підкреслив, що студенти мають широкі можливості для своєї педагогічної реалізації, на підмогу їм завжди прийдуть вчителі, викладачі – керівники практики в окремо взятих закладах освіти.
Для спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Магістр» (денна форма навчання) практика розділена на дві частини, триватиме вісім тижнів, з 25 вересня по 17 листопада 2023 р.: перша – виробнича педагогічна асистентська практика в закладах вищої освіти (25 вересня – 20 жовтня 2023 р.); друга – виробнича педагогічної практика в закладах загальної середньої освіти (23 жовтня – 17 листопада 2023 р.). Базами для практики є Факультет історії, політології і міжнародних відносин та заклади загальної середньої освіти, які забезпечені висококваліфікованими кадрами (викладачі, вчителі вищої категорії, вчителі-методисти) і відповідають вимогам програми практики спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Магістр».
Також слово взяв керівник по Факультету з проведення науково-дослідної практики студентів ІІ курсу спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Магістр» кандидат історичних наук, доцент кафедри історії України і методики викладання історії А.З. Королько. Викладач наголосив, що науково-дослідна практика, яка триватиме вже третій, останній, семестр, спрямована на розвиток компетентностей, пов’язаних з організацією і виконанням науково-дослідних робіт та є завершальною фазою у написанні студентами кваліфікаційної роботи – дипломної роботи за другим (магістерським) рівнем вищої освіти. Метою науково-дослідної практики є поглиблення навичок самостійної наукової роботи, розширення наукового світогляду студентів. Науково-дослідника практика передбачає здатність до визначення структури та логіки чіткого написання майбутньої наукової (дипломної) роботи, результати якої захищатимуться перед Екзаменаційною комісією у грудні 2023 р.
Наприкінці наради гарант освітньої програми спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Магістр», доктор історичних наук, професор, завідувач кафедри історії України і методики викладання історії І.Я. Райківський ознайомив студентів з графіком навчального процесу в останньому для них семестрі та наголосив на важливості вчасної підготовки до захисту дипломної роботи за другим (магістерським) рівнем вищої освіти.
Віримо, що студенти денної форми навчання під час проходження цієї практики закріплять свої теоретичні знання, отримані під час навчання, набуття й удосконалення практичних навичок і умінь за спеціальністю; зуміють правильно оформляти письмові результати спостережень та вести звітну документацію.