У студентів ІІ курсу спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Магістр» (заочна форма навчання) триває виробнича педагогічна (асистентська) практика в закладах вищої освіти (18 вересня – 13 жовтня 2023 р.). Ця практика є обов’язковим компонентом підготовки здобувачів ОР «Магістр» і спрямована на набуття ними фахових компетентностей, формування практичних вмінь та навичок, що необхідні для майбутньої професійної викладацької діяльності в закладах вищої освіти. Проходження практики дає змогу сформувати розуміння завдань та функцій викладача вищої школи, апробувати вивчені педагогічні методики, а також розвинути лідерські й ораторські якості. Програма практики передбачає, зокрема, проведення студентами занять для бакалаврів з навчальних дисциплін на Факультеті історії, політології і міжнародних відносин, які ведуть їх наукові керівники.
27 вересня і 4 жовтня 2023 р. студентка-магістрантка Вікторія Романюк в рамках проходження виробничої педагогічної (асистентської) практики провела чотири семінарські заняття з дисципліни «Вступ до спеціальності» для студентів СОІ–11 і СОІ–12 спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр» (денна форма навчання) на теми «Професійно-особистісні якості сучасного вчителя історії» та «Система вищої освіти України. СТУДЕНТ – ПНУ – ФІПіМВ» (керівник-методист практики – доц. Королько А.З.). У ході проведення семінарських занять студенти підготували цікаві візуалізовані презентаційні відповіді, присвячені таким питанням: професійно важливі якості вчителя історії; шляхи і способи самовдосконалення професійних і особистісних якостей вчителя історії; стилі педагогічної діяльності вчителя історії; навчання протягом життя вчителя історії; система вищої освіти в Україні, її організаційна основа і структура, концепція педагогічної освіти; організаційні основи і структура Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, основні нормативні документи університету; єдність теоретичної і практичної підготовки вчителя; освітньо-кваліфікаційні рівні в Україні; освітня програма і навчальний план «Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр», особливості навчання на Факультеті історії, політології і міжнародних відносин; права і обов’язки студента ПНУ, проєктування індивідуальних освітніх траєкторій.
У ході проведення занять Вікторія Романюк використовувала інтерактивні методи навчання в поєднанні з активними бесідами та обговоренням проблемних питань, що сприяє кращому засвоєнню навчального матеріалу для студентів. Зокрема, на цих парах магістрантка залучала студентів І курсу ОР «Бакалавр» до активної мозкової діяльності: прийом «Про кого йдеться», метод «Асоціації» та «Гронування», що розвивали в студентів навички виділяти основне та сприяло розвитку створення причинно-наслідкових зв’язків, а методи – «Мозковий штурм» і «Коло ідей» – задіювали в студентів їхнє критичне мислення.
Більша частина студентів СОІ–11 і СОІ–12 були зацікавлені в предметі, проявили достатньо хороші здібності та знання. Але були і такі здобувачі вищої освіти, які у ході своїх відповідей потребували індивідуального підходу. В такому разі Вікторія Романюк підходила виважено і тактовно до оцінювання їхніх знань.
Після завершення пар між керівником виробничої педагогічної (асистентської) практики А.З. Корольком і студенткою-магістранткою Вікторією Романюк відбулося підбиття підсумків проведених семінарів, де були заслухані побажання та рекомендації стосовно ведення навчальних занять.
Віримо, що оволодіння Вікторією Романюк первинним професійним досвідом відбуватиметься з умінням оцінювати та аналізувати дії викладача, студентів на парах. Молода викладачка-практикантка вироблятиме творчий підхід до педагогічної і педагогічно-дослідницької діяльності; зуміє правильно оформляти письмові результати спостережень та вести звітну документацію.