У студентів ІІ курсу спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Магістр» (денна форма навчання) завершується виробнича педагогічна (асистентська) практика в закладах вищої освіти (25 вересня – 20 жовтня 2023 р.). Ця практика є обов’язковим компонентом підготовки здобувачів ОР «Магістр» і спрямована на набуття ними фахових компетентностей, формування практичних вмінь та навичок, що необхідні для майбутньої професійної викладацької діяльності в закладах вищої освіти. Проходження практики дає змогу сформувати розуміння завдань та функцій викладача вищої школи, апробувати вивчені педагогічні методики, а також розвинути лідерські й ораторські якості. Програма практики передбачає, зокрема, проведення студентами занять для бакалаврів з навчальних дисциплін на Факультеті історії, політології і міжнародних відносин, які ведуть їх наукові керівники.
17 жовтня 2023 р. студент-магістрант Олександр Перегінець в рамках проходження виробничої педагогічної (асистентської) практики провів два семінарські заняття з дисципліни «Вступ до спеціальності» для студентів СОІ–11 і СОІ–12 спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр» (денна форма навчання) на тему «Підготовка вчителя у закладі вищої освіти» (керівник-методист практики – доц. Королько А.З.), розрахована на два заняття у кожній аудиторній групі. У ході проведення семінарських занять студенти підготували цікаві візуалізовані презентаційні відповіді, присвячені таким питанням: організація навчальної праці студента – гігієна розумової праці студента, режим дня студентів, техніка розумової праці студента; правила праці з джерелами, правила написання конспектів; наукова робота студентів у системі професійної підготовки, академічна доброчесність, Кодекс честі ПНУ.
У ході проведення занять Олександр Перегінець використовував інтерактивні методи навчання в поєднанні з активними бесідами та обговоренням проблемних питань, що сприяє кращому засвоєнню навчального матеріалу для студентів. Зокрема, на цих парах магістрант залучав студентів І курсу ОР «Бакалавр» до активної мозкової діяльності: прийом «Про кого йдеться», метод «Асоціації» та «Гронування», що розвивали в студентів навички виділяти основне та сприяло розвитку створення причинно-наслідкових зв’язків, а методи – «Мозковий штурм» і «Коло ідей» – задіювали в студентів їхнє критичне мислення.
Більша частина студентів СОІ–11 і СОІ–12 були зацікавлені в предметі, проявили достатньо хороші здібності та знання. Але були і такі здобувачі вищої освіти, які у ході своїх відповідей потребували індивідуального підходу. В такому разі Олександр Перегінець підходив виважено і тактовно до оцінювання їхніх знань.
Необхідно підкреслити, що студент-магістрант Олександр Перегінець нині є практикуючим педагогом, адже працює вчителем історії Крихівецького ліцею Івано-Франківської міської ради. Також молодий педагог завершує написання цікавої дипломної роботи на здобуття другого (магістерського) рівня вищої освіти на тему «Гейміфікація освітнього процесу як засіб реалізації компетентнісного підходу на заняттях історії». Результати його дипломної роботи апробовані на Всеукраїнській науково-практичній конференції «Історико-краєзнавча діяльність у закладах освіти в умовах Нової української школи» (м. Івано-Франківськ, 18 травня 2023 р.) і звітних наукових конференцій викладачів, аспірантів і студентів Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника (квітень 2022, 2023 р.). Творчий доробок молодого дослідника становить також педагогічна стаття «Використання інструментів гейміфікації у позашкільній історичній освіті» у фаховому журналі категорії Б «Молодь і ринок» (http://mir.dspu.edu.ua/article/view/273961/271347), опублікована у 2023 р.
Після завершення пар між керівником виробничої педагогічної (асистентської) практики А.З. Корольком і студентом-магістром Олександром Перегінцем відбулося підбиття підсумків проведених семінарів, де були заслухані побажання та рекомендації стосовно ведення навчальних занять.
Віримо, що оволодіння Олександром Перегінцем первинним професійним досвідом відбуватиметься з умінням оцінювати та аналізувати дії викладача, студентів на парах. Молодий викладач-практикант вироблятиме творчий підхід до педагогічної і педагогічно-дослідницької діяльності; зуміє правильно оформляти письмові результати спостережень та вести звітну документацію.