У студентів ІІ курсу спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Магістр» (денна форма навчання) завершується виробнича педагогічна (асистентська) практика в закладах вищої освіти (25 вересня – 20 жовтня 2023 р.). Ця практика є обов’язковим компонентом підготовки здобувачів ОР «Магістр» і спрямована на набуття ними фахових компетентностей, формування практичних вмінь та навичок, що необхідні для майбутньої професійної викладацької діяльності в закладах вищої освіти. Проходження практики дає змогу сформувати розуміння завдань та функцій викладача вищої школи, апробувати вивчені педагогічні методики, а також розвинути лідерські й ораторські якості. Програма практики передбачає, зокрема, проведення студентами занять для бакалаврів з навчальних дисциплін на Факультеті історії, політології і міжнародних відносин та інших структурних підрозділів Університету, які ведуть їх наукові керівники.
Студентка-магістрантка Катерина Печенюк в рамках проходження цієї чотиритижневої виробничої педагогічної (асистентської) практики провела низку занять на Факультеті історії, політології і міжнародних відносин для студентів спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр» (денна форма навчання) (керівник практики – доц. Королько А.З.). Зокрема, практикантка провела одне лекційне та сім семінарських занять з дисципліни вільного вибору студента «Основи шкільного краєзнавства» для студентів СОІ–31 і СОІ–32 (денна форма навчання) на теми: «Предмет і завдання курсу «Основи шкільного краєзнавства». Історія рідного краю – об’єкт краєзнавчої діяльності школярів», «Розвиток шкільного краєзнавства в Україні та на Прикарпатті: минуле і сучасність», «Всеукраїнські та регіональні рухи, експедиції як засіб організації шкільного краєзнавства», «Підготовка і проведення краєзнавчої експедиції», «Методика підготовки учнівських письмових робіт з історичного краєзнавства», «Топоніміка в школі» та Шкільний музей в структурі шкільного краєзнавства».
У ході проведення семінарських занять з дисципліни «Основи шкільного краєзнавства» студенти підготували цікаві візуалізовані презентаційні відповіді, присвячені семінарським питанням. Катерина Печенюк використовувала інтерактивні методи навчання в поєднанні з активними бесідами та обговоренням проблемних питань, що сприяє кращому засвоєнню навчального матеріалу для студентів. Зокрема, на цих парах магістрантка залучала студентів ІІІ курсу спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр» до активної мозкової діяльності: прийом «Про кого йдеться», метод «Асоціації» та «Гронування», що розвивали в студентів навички виділяти основне та сприяло розвитку створення причинно-наслідкових зв’язків, а методи – «Мозковий штурм» і «Коло ідей» – задіювали в студентів їхнє критичне мислення
Більша частина студентів СОІ–31 і СОІ–32 були зацікавлені в предметі, проявили достатньо хороші здібності та знання. Але були і такі здобувачі вищої освіти, які у ході своїх відповідей потребували індивідуального підходу. В такому разі Катерина Печенюк підходила виважено і тактовно до оцінювання їхніх знань.
Необхідно підкреслити, що студентка-магістрантка Катерина Печенюк фактично виступає ще й своєрідним стейкголдером, адже перший рік свого навчання у магістратурі поєднувала з офіційною працею на посаді керівника гуртка «Історичне краєзнавство» Центру освітніх інновацій Івано-Франківської міської ради. І, власне, свій позитивний професійний досвід роботи зі школярами-гуртківцями переносила у навчальний процес зі студентською молоддю під час читання дисципліни «Основи шкільного краєзнавства».
Після завершення низки пар між керівником виробничої педагогічної (асистентської) практики А.З. Корольком і студенткою-магістранткою Катериною Печенюк відбулося підбиття підсумків, де були заслухані побажання та рекомендації стосовно ведення навчальних занять.
Віримо, що оволодіння Катериною Печенюк первинним професійним досвідом викладання у закладі вищої освіти відбуватиметься з умінням оцінювати та аналізувати дії викладача, студентів на парах. Молода викладачка-практикантка вироблятиме творчий підхід до педагогічної і педагогічно-дослідницької діяльності; зуміє правильно оформляти письмові результати спостережень та вести звітну документацію.