Сьогодні у Центрі інноваційних освітніх технологій «PNU EcoSystem» Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника відбулося відкриття пілотного проєкту «Освіта, як проєкт» (EdPro) для студентів 3-4 курсів спеціальності комп’ютерні науки, інформаційні системи та технології Університету. Ініціатором виступила кафедра комп’ютерних наук та інформаційних систем на чолі з завідувачем Юрієм Іляшем, а модерує ініціативу – Михайло Шелудяков. Тривалість проєкту 3–4 місяці без відриву студентів від навчання.
Присутніми були: керівництво Університету та кафедри комп’ютерних наук й інформаційних систем; учасники проєку, яких було відібрано за певними критеріями та опитуванням – Олег Булавський, Олег Запухляк, Владислав Данюк, Вікторія Бабала, Ірина Гречин, Олександр Кадемський, Константин Семків. Також їхні наставники: Продакт менеджер – Юрій Дубик; Керівник проєкту – Тетяна Мандибур; Архітектор та Тех Лід – Андрій Дуднік; Дизайнер – Ольга Мочерняк; Інженер контролю якості ПЗ – Анастасія Бліднар; Інженер розробки ПЗ – Василь Іваночко.
«Проєкт EdPro – є унікальною нагодою спробувати відчути себе фахівцем ІТ-індустрії, перебуваючи ще студентом. Здобуті знання та навички в рамках проєкту є унікальними, які важко отримати під час аудиторного навчання. Завдяки співпраці кафедри з провідними ІТ-компаніями міста такий досвід для наших студентів є реальністю» – розповів завідувач кафедри КНІС Юрій Іляш.
«Я очікую, що участь в проєкті надасть мені можливість розвивати свої навички в галузі ІТ та отримати цінний досвід роботи в освітній сфері. Проєкт EdPro дозволить мені співпрацювати з висококваліфікованою командою та впроваджувати інноваційні технології, що покращать якість освіти та створять нові можливості для учнів та викладачів» – підкреслив студент групи КН-31 Олександр Кадемський.
«Участь в проєкті EdPro дозволить мені розвивати свої навички, соціальні скіли в ІТ та набути корисного досвіду. Я очікую співпраці з досвідченою командою та впроваджувати цікаві ідеї в реальність» – додав студент групи КН-32 Константин Семків.
Чому важливий даний проєкт? Поточна ситуація академічної освіти полягає в тому, що навчальний процес не надає можливість повністю перейняти досвід роботи у форматі сучасної ІТ компанії, де є: методологія, командна робота, вирішення проблем колективно, усвідомлення цінності своєї роботи/внеску, створення портфоліо робіт для майбутнього працедавця, середовище для народження нових проєктів/стартапів тощо.
Тобто стає зрозумілим те, що навчальний процес студентів-інформаційників завдяки проєкту «EdPro» зможе інтегруватися в робоче середовище сучасної ІТ через:
– використання методологій SCRUM;
– використання інструментів для розробки програмного забезпечення Jira;
– залученість в Open Source проєкти, які вирішують проблеми сьогодення;
– формування власного портфоліо для представлення роботодавцям;
– розвиток особистісних навичок через роботу в команді;
– формування навичок розуміння бізнес процесів, які стоять перед розробником програмного забезпечення (відповідь на питання, для чого даний продукт на ринку);
– вибір теми дипломної роботи із 1–2 курсу навчання;
– взаємодію із наставниками, практикуючими експертами в галузі ІТ;
– визнання внеску в проєкт на рівні проєкту/навчального закладу/департаменту освіти/міста/ІТ кластера.
На студентів очікує:
– участь у проєкті із реальним замовником;
– підтримка наставників та практикуючих експертів із ІТ компаній м. Івано-Франківська;
– робота в команді (група із 5–7 студентів 3–4 курсів спеціальності КН та ІСТ);
– формування власного портфоліо, отримання відгуків від наставників та промоція ініціативи у ЗМІ.
На завершення зустрічі кожен поділився своїми ідеям та думками щодо створення та реалізації власного успішного проєкту. Обговорили можливі ризики і проблеми та що варто зробити, щоб їх не допустити. Після чого усі перейдуть до підготовки першого етапу розробки проєкту «Освіта, як проєкт» (EdPro).