Нарада з організації проведення науково-дослідної практики студентів денної і заочної форми навчання спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Магістр»

    14 вересня 2024 р. за допомогою сервісу організації конференцій Google Meet відбулася нарада з організації проведення науково-дослідної практики для студентів ІІ курсу спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Магістр» (денна і заочна форма навчання). Зазначена практика студентів є невіддільною складовою освітньо-професійної програми підготовки фахівців цієї спеціальності. Вона спрямована на формування загальних і фахових компетентностей здобувачів вищої освіти, закріплення теоретичних знань, отриманих під час навчання, набуття й удосконалення практичних навичок і умінь за спеціальністю 014 Середня освіта (Історія) ОР «Магістр».

    Керівник по Факультету з проведення науково-дослідної практики студентів ІІ курсу спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Магістр» (денна і заочна форма навчання) кандидат історичних наук, доцент кафедри історії України і методики викладання історії А.З. Королько відзначив, що програма практики студентів розроблена відповідно до Закону України «Про вищу освіту», до «Положення про організацію та проведення практики у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника від 28 березня 2023 р., «Стратегії розвитку Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника» на 2020–2025 рр.», навчального плану спеціальності й кваліфікаційній характеристиці, освітній програмі, інструкції з охорони праці та навколишнього середовища, Наскрізної програми практики спеціальності 014 Середня освіта (Історія) Факультету історії, політології і міжнародних відносин.

    Викладач наголосив, що науково-дослідна практика спрямована на розвиток компетентностей, пов’язаних з організацією і виконанням науково-дослідних робіт та є завершальною фазою у написанні студентами кваліфікаційної роботи – дипломної роботи на здобуття другого (магістерського) рівня вищої освіти. Цілями науково-дослідної практики є формування наукового світогляду студентів, оволодіння сучасною методологією і методами наукового дослідження; визначення стану розробки питань обраної наукової проблеми у вітчизняній та зарубіжній педагогічній літературі; визначення структури та основних завдань дипломної роботи на здобуття другого (магістерського) рівня вищої освіти; закріплення знань, умінь і навичок, здобутих у процесі вивчення дисциплін за магістерською програмою; оволодіння сучасними методами збору, аналізу та обробки наукової інформації; формування навичок самоосвіти і самовдосконалення, сприяння активізації науково-дослідної діяльності магістрантів; розвиток ініціативи, здатності застосовувати теоретичні знання у своїй подальшій педагогічній діяльності; формування вміння критично оцінювати результати дослідження, робити на їх основі висновки щодо вдосконалення методик організації науково-дослідної роботи; апробація основних теоретичних і практичних висновків дипломної роботи на здобуття другого (магістерського) рівня вищої освіти (у формі виступів на конференціях, написанні наукових статей, підготовки проєктів, рекомендацій до закладів освіти та органів влади і управління тощо); формувати готовність до академічної мобільності та грантової політики. Науково-дослідна практика передбачає здатність до визначення структури та логіки чіткого написання майбутньої наукової (дипломної) роботи, результати якої захищатимуться перед Екзаменаційною комісією у грудні 2024 р.

    А.З. Королько пояснив, як правильно оформляти окремі документи матеріалів науково-дослідної практики: календарний графік проходження практики; щоденник практики; план-проспект дипломної роботи; звіт про проходження науково-дослідної практики; бібліографія дипломної роботи; індивідуальне заняття (завдання); відгук і оцінка роботи студента на практиці.

    Наприкінці наради гарант освітньої програми спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Магістр», доктор історичних наук, професор, завідувач кафедри історії України і методики викладання історії І.Я. Райківський наголосив на важливості вчасної підготовки до захисту дипломної роботи за другим (магістерським) рівнем вищої освіти.

    Віримо, що студенти денної і заочної форми навчання під час проходження цієї практики закріплять свої теоретичні знання, отримані під час навчання, набуття й удосконалення практичних навичок і умінь за спеціальністю 014 Середня освіта (Історія) ОР «Магістр»; зуміють правильно оформляти письмові результати написання дипломної роботи та вести звітну документацію.