13 вересня 2024 р. відбулася настановча онлайн-конференція з організації проведення виробничої педагогічної практики в закладах загальної середньої освіти для студентів ІІ курсу спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Магістр» (денна форма навчання).
Зазначена практика студентів є невіддільною складовою освітньо-професійної програми підготовки фахівців цих спеціальностей. Вона спрямована на формування загальних і фахових компетентностей, закріплення теоретичних знань, отриманих під час навчання, набуття й удосконалення практичних навичок і умінь здобувачів вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Магістр».
У ході зустрічі керівник по Факультету з проведення виробничої педагогічної практики в закладах загальної середньої освіти кандидат історичних наук, доцент кафедри історії України і методики викладання історії Т.В. Галицька-Дідух наголосила, що ця практика для студентів ІІ курсу спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Магістр» (денна форма навчання) спрямована на конкретну професіоналізацію та збільшує можливості самореалізації майбутніх учителів, мобілізує особистісний потенціал та виявляє приховані здібності студента, забезпечує появу ідей у ситуації вирішення педагогічної проблеми, допомагає усвідомленню та почуттю задоволення від власної діяльності.
Тамара Вячеславівна Галицька-Дідух виокремила основні напрямки роботи вчителя-практиканта в закладах загальної середньої освіти, його права та обов’язки. Викладачка зауважила, що програма практикантів розроблена відповідно до Закону України «Про вищу освіту», до «Положення про організацію та проведення практики у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника від 28 березня 2023 р., «Стратегії розвитку Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника» на 2020–2025 рр.», навчального плану спеціальності й кваліфікаційним характеристикам, освітньої програми, інструкції з охорони праці та навколишнього середовища, Наскрізної програми практики спеціальності 014 Середня освіта (Історія) Факультету історії, політології і міжнародних відносин. Т.В. Галицька-Дідух відзначила, що під час виробничої педагогічної практики в закладах загальної середньої освіти поглиблюються і закріплюються знання студентів спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Магістр» із педагогіки новітньої школи, тьюторства, методики навчання історії і суспільствознавчих предметів у старшій школі, інноваційних технологій навчання історії, регіонознавства в шкільній історичній освіті, інших фахових предметів. Під час практики виробляються навички педагогічної праці, удосконалюються сформовані методичні уміння. Тамара Вячеславівна розповіла студентам про особливості практики, компетенції, якими має оперувати нинішній вчитель.
Для спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Магістр» (денна форма навчання) практика триватиме вісім тижнів, з 13 вересня по 8 листопада 2024 р. Базами для практики є заклади загальної середньої освіти, які забезпечені висококваліфікованими кадрами (вчителі вищої категорії, вчителі-методисти) і відповідають вимогам програми практики спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Магістр».
Наприкінці наради гарант освітньої програми спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Магістр», доктор історичних наук, професор, завідувач кафедри історії України і методики викладання історії І.Я. Райківський ознайомив студентів з графіком навчального процесу в останньому для них семестрі та наголосив на важливості вчасної підготовки до захисту дипломної роботи за другим (магістерським) рівнем вищої освіти.
Віримо, що студенти денної форми навчання під час проходження цієї практики закріплять свої теоретичні знання, отримані під час навчання, набуття й удосконалення практичних навичок і умінь за спеціальністю; зуміють правильно оформляти письмові результати спостережень та вести звітну документацію.