Захист студентами першого курсу навчальної практики у закладах освіти (ознайомлюючої)

    3 грудня 2024 р. відбувся захист навчальної практики у закладах освіти (ознайомлюючої) у студентів групи СОІ–12 спеціальності 014 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) ОР «Бакалавр» (денна форма навчання) (керівник-методист практики – доцент кафедри історії України і методики викладання історії Королько А.З.). Студенти проходили практику у Ліцеї № 11 Івано-Франківської міської ради з 4 до 29 листопада 2024 р.

    Зауважимо, що основними цілями цієї навчальної практики є: ознайомлення студентів із навчальним закладом; вивчення забезпечення зв’язку теоретичних знань фахових дисциплін з реальним педагогічним процесом, використання їх у розв’язанні конкретних навчальних, розвивальних та виховальних завдань; набуття нових знань на основі вивчення навчально-організаційної структури навчального процесу, інструментарію навчального процесу; вивчення шкільної документації, а саме плану роботи школи, щоденників, класних журналів, календарного планування вчителів-істориків; отримання практичних навичок роботи в навчальному середовищі через спостереження за роботою вчителя; вміння оформляти звітну документацію.

    Під час захисту зав’язалася цікава розмова і навіть дискусія стосовно умов проходження навчальної практики у Ліцеї № 11 Івано-Франківської міської ради. Студенти поділилися своїми враженнями стосовно проходження практики. Зокрема, здобувачі вищої освіти відзначили, що під час її проходження набули нові знання на основі вивчення навчально-організаційної структури навчального процесу у школі, вивчали шкільну документацію (план роботи школи, календарне планування та ін.), придбали практичні навички роботи в навчальному середовищі через спостереження за роботою вчителя історії, аналізували функціональні обов’язки окремих посадових осіб, зокрема вчителя історії і суспільствознавчих предметів, виокремлювали етапи уроку, форми, засоби і методи навчання, вивчали документацію вчителя історії, тощо. Водночас, за словами більшості студентів групи, змістовно оригінальним було і виконання індивідуального завдання – підготовка сценарію, монтаж та оформлення відеоролика про професію вчителя історії і суспільствознавчих предметів та освітню програму спеціальності 014 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) ОР «Бакалавр» (усі відеоролики, підготовлені студентами, оприлюднені на ютуб-каналі кафедри історії України і методики викладання історії).

    Керівник навчального практики Андрій Королько уважно переглядав матеріали практики студентів: календарний графік проходження практики, психолого-педагогічний щоденник студента-практиканта, звіт студента-практиканта про проходження практики, десять технологічних карт уроків, індивідуальне завдання, та задавав кожному студенту запитання стосовно умов проходження практики, змісту виконаних завдань, можливих труднощів у їх реалізації, тощо.

    Віримо, що студенти якісно оволоділи первинним професійним досвідом навчальної практики у закладах освіти (ознайомлюючої), навчилися оцінювати та аналізувати дії вчителя історії. Молодий практикант, сподіваємося, зуміє поглибити теоретичні знання студентів з фахових дисциплін і на основі індивідуальних завдань вивчення передового педагогічного досвіду вчителів історії і суспільствознавчих предметів вироблятиме творчий підхід до педагогічної діяльності.