Настановча конференція з організації проведення у студентів ІV курсу виробничої педагогічної практики в школі

    30 січня 2025 р. за допомогою сервісу організації конференцій Google Meet відбулася настановча конференція з організації проведення виробничої педагогічної практики в закладах загальної середньої освіти для студентів ІV курсу спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр» (денна і заочна форма навчання). Вона спрямована на конкретну професіоналізацію та збільшує можливості самореалізації майбутніх учителів, мобілізує особистісний потенціал та виявляє приховані здібності студента, забезпечує появу ідей у ситуації вирішення педагогічної проблеми, допомагає усвідомленню та почуттю задоволення від власної діяльності.

    Нараду вів керівник практики, кандидат історичних наук, доцент кафедри історії України і методики викладання історії Богдан Паска, який спочатку надав слово кандидату педагогічних наук, доценту кафедри педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика педагогічного факультету Вірі Ковальчук. Викладачка висловила змістовні міркування щодо технологічного процесу проходження студентами виробничої практики у частині проведення ними виховних заходів. Означена складова практики слугує основою для подальшого закріплення і поглиблення загальнопедагогічної підготовки студентів-практикантів.

    Після цього Богдан Паска виокремив основні напрямки роботи вчителя-практиканта у школі, його права та обов’язки. Викладач зауважив, що програма практики студентів розроблена відповідно до Закону України «Про вищу освіту», до «Положення про організацію та проведення практики у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника від 28 квітня 2023 р., «Стратегії розвитку Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника» на 2020–2027 рр.», навчального плану спеціальності й кваліфікаційній характеристиці, освітній програмі, інструкції з охорони праці та навколишнього середовища, Наскрізної програми практики спеціальності 014 Середня освіта (Історія) Факультету історії, політології і міжнародних відносин. Б.В. Паска відзначив, що під час педагогічної практики поглиблюються і закріплюються знання студентів спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр» із вступу до спеціальності, психології, педагогіки, сучасних освітніх технологій, методики навчання історії, методика навчання суспільствознавчих предметів, інших фахових предметів, а також знання здобуті під час навчальної практики в закладах освіти (ознайомлюючої) та двох попередніх виробничих педагогічних практик. Під час практики виробляються навички педагогічної праці, удосконалюються сформовані методичні уміння. Богдан Валерійович виокремив особливості педагогічної практики, компетенції, якими має оперувати нинішній вчитель.

    У свою чергу, кандидат історичних наук, доцент кафедри історії України і методики викладання історії Тамара Галицька-Дідух наголосила, що молодий вчитель-практикант (-ка) передусім має бути у взаємодії з вчительським колективом школи, співпрацювати з батьками та дітьми. Т.В. Галицька-Дідух підкреслила, що студенти мають широкі можливості для своєї педагогічної реалізації, на підмогу їм завжди прийдуть вчителі, викладачі – керівники практики в окремо взятих школах.

    Практика для студентів денної і заочної форми навчання триватиме вісім тижнів, з 3 лютого по 28 березня 2025 р. Її базами є заклади загальної середньої освіти, які забезпечені висококваліфікованими кадрами (вчителі вищої категорії, вчителі-методисти) і відповідають вимогам програми практики ОР «Бакалавр» спеціальності 014 Середня освіта (Історія).

    Наприкінці наради гарант освітньої програми спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр», кандидат історичних наук, доцент кафедри історії України і методики викладання історії Андрій Королько ознайомив студентів з графіком навчального процесу в останньому для них семестрі та наголосив на важливості вчасної підготовки до захисту дипломної роботи за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти.

    Віримо, що оволодіння студентом (-кою) професійним досвідом відбуватиметься з умінням оцінювати та аналізувати дії вчителя (викладача), учнів на уроці та в позаурочний час. Молодий вчитель-практикант (-ка) вироблятиме творчий підхід до педагогічної і педагогічно-дослідницької діяльності; зуміє правильно оформляти письмові результати спостережень та вести звітну документацію.