Пізнавальний тренінг для учнів про штучний інтелект

    У рамках проходження виробничої педагогічної практики в Ліцеї № 20 Івано-Франківської міської ради студентка третього курсу спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр» Анна Біднік провела тренінг для учнів 7 класу на тему «Штучний інтелект і ми». Захід мав на меті ознайомити школярів із поняттям штучного інтелекту (ШІ), його можливостями, принципами роботи та впливом на сучасне суспільство.

    Розпочався тренінг із перегляду цікавого мему про ШІ, що стало відправною точкою для обговорення. Учні ділилися своїми думками щодо того, як вони розуміють штучний інтелект, де зустрічали його у повсякденному житті та які переваги й загрози він може мати. Для більш глибокого занурення в тему учасники переглянули відео про основні аспекти роботи ШІ.

    Далі школярі працювали у групах, виконуючи різні інтерактивні завдання. Зокрема, вони складали «кластер ШІ», визначаючи асоціації, пов’язані з цією технологією, аналізували її застосування у різних сферах – від медицини й освіти до економіки та побуту. Одним із найцікавіших моментів стала вправа «Справжнє чи штучне», де учні навчалися розпізнавати зображення та тексти, згенеровані ШІ, а також дізналися, як штучний інтелект може створювати дезінформацію.

    Окрім теоретичної частини, тренінг містив і практичні аспекти: учасники формували правильні запити до чат-ботів, вчилися оцінювати достовірність отриманої інформації, а також взяли участь в інтелектуальній грі «АІ: жарт-джіпіті», у якій учні змагалися з ChatGPT, генеруючи контент самостійно.

    На завершення учні працювали над вправою «Плакат думок», аналізуючи переваги та недоліки використання ШІ. Завершальним етапом стала рефлексія, де кожен поділився враженнями від тренінгу та власними висновками щодо майбутнього штучного інтелекту. Учні аналізували в чому цінність емоційного інтелекту на противагу штучному.

    Захід не лише допоміг школярам краще зрозуміти ШІ, а й сприяв розвитку критичного мислення, навичок командної роботи та відповідального ставлення до використання новітніх технологій у сучасному світі.