12 березня 2025 р. відбувся захист виробничої історико-краєзнавчої практики (в закладах позашкільної освіти) у студентів групи СОІ–22 спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр» (денна форма навчання) (керівник-методист практики – доцент кафедри історії України і методики викладання історії Королько А.З.). Студенти проходили практику у Центрі освітніх інновацій Івано-Франківської міської ради, Івано-Франківському міському Центрі патріотичного виховання учнівської молоді імені Степана Бандери Івано-Франківської міської ради, Центрі туризму і краєзнавства учнівської молоді Івано-Франківської міської ради, Малій академій наук учнівської молоді Івано-Франківської міської ради.
Зауважимо, що основними цілями цієї виробничої практики є: забезпечення зв’язку теоретичних знань фахових дисциплін з реальним педагогічним процесом, використання їх у розв’язанні конкретних навчальних, розвивальних та виховальних завдань; розвиток в практикантів уміння проводити гурткові/секційні заняття з використанням сучасних методів і прийомів навчально-пізнавальної діяльності; формування у студентів психологічної готовності до роботи в закладах позашкільної освіти і закладах загальної середньої освіти; поглиблення теоретичних знань студентів з фахових дисциплін і на основі індивідуальних завдань вивчення передового педагогічного досвіду керівників гурткової/секційної роботи, вироблення творчого підходу до педагогічної діяльності; формування вміння проводити науково-дослідницьку роботу; формування в майбутніх керівників гурткової/секційної роботи педагогічних умінь і навичок, що сприяють розвиткові професійних якостей педагога, потреби в педагогічній самоосвіті; розвиток у практикантів уміння здійснювати виховну роботу; сприяти становленню особистості студента-практиканта; вивчення документації закладу позашкільної освіти: плану роботи ЗПО, психофізіологічних особливостей вихованців гуртків/секцій, журналів планування та обліку роботи гуртка/секції; та ін.
Під час захисту зав’язалася цікава розмова і навіть дискусія стосовно умов проходження виробничої практики у різних закладах позашкільної освіти Івано-Франківської міської ради. Студенти поділилися своїми враженнями стосовно проходження практики. Зокрема, здобувачі вищої освіти відзначили, що під час її проходження набули нові знання на основі вивчення навчально-організаційної структури навчального процесу у ЗПО, вивчали документацію (план роботи гуртків/секцій, календарне планування та ін.), придбали практичні навички роботи в навчальному середовищі через спостереження за роботою керівників гуртків, поділилися власним невеликим, але украй цінним педагогічним досвідом проведення гурткових/секційних занять, виховних заходів, виконання індивідуальних завдань тощо.
Керівник виробничої історико-краєзнавчої практики в ЗПО Андрій Королько уважно переглядав матеріали практики студентів: календарний графік проходження практики, психолого-педагогічний щоденник студента-практиканта, характеристику на студентка-практиканта від керівництва ЗПО, звіт студента-практиканта про проходження практики, конспекти проведених гурткових/секційних занять та виховного заходу, психолого-педагогічну характеристику на вихованця гуртка/секції, індивідуальне завдання, та задавав кожному студенту запитання стосовно умов проходження практики, змісту виконаних завдань, можливих труднощів у їх реалізації, тощо.
Віримо, що студенти якісно оволоділи первинним професійним досвідом історико-краєзнавчої роботи, навчилися оцінювати та аналізувати дії керівника і вихованців гуртка/секції. Молодий практикант – керівник гурткової роботи, сподіваємося, зуміє поглибити теоретичні знання студентів з фахових дисциплін і на основі індивідуальних завдань вивчення передового педагогічного досвіду керівників гурткової роботи вироблятиме творчий підхід до педагогічної діяльності.