Захист курсових робіт з методики навчання історії і психолого-педагогічних дисциплін студентами заочної форми навчання

    22 травня 2024 р. у змішаному форматі відбувся захист курсових робіт студентів ІІІ курсу спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр» (заочна форма навчання) з методики навчання історії і психолого-педагогічних дисциплін. До складу комісії, яка оцінювала захист курсових робіт студентів, ввійшли викладачі кафедри історії України і методики викладання історії Факультету історії, політології і міжнародних відносин А.З. Королько, О.І. Єгрешій, Б.В. Паска, Т.В. Галицька-Дідух і Л.Р. Дрогомирецька.

    У своїх виступах під час захисту результатів своїх кваліфікаційних робіт студенти звернули увагу на аргументованість вибору теми дослідження та її розкриття, підтвердили вільне володіння матеріалом, окреслили ступінь самостійності у виконанні роботи, визначили особистий внесок (наукову новизну) автора в роботу.

    Тематика курсових робіт цього року виявилася різноманітною: нові професійні ролі сучасної вчителя історії в концепції Нової української школи; особливості формування в учнів історико-хронологічного мислення на уроках історії в 5–6 класах; дидактичні ігри на уроках історії як засіб формування предметно-історичних вмінь учнів середнього шкільного віку; квести у позакласній історико-краєзнавчій роботі з учнями; розвиток творчого мислення засобами музики і мистецтва на уроках історії у 9–10 класах; формування громадянської компетентності на прикладі вивчення діяльності українських молодіжних товариств Галичини кінця ХІХ – початку ХХ ст.; формування в учнів аксіологічної компетентності на прикладі вивчення культурних здобутків покоління «Розстріляного Відродження»; формування культурної компетентності на уроках з історії України з вивчення повоєнного періоду (1945–1991 рр.); формування компетентності навчання протягом життя на прикладі вивчення історії українського шістдесятництва; формування громадянської і аксіологічної компетентностей учнів засобом вивчення життя і творчості українського музикального гурту «Тріо Мареничі»; роль дослідження історії школи у формуванні наступності поколінь; тощо.

    Підготувавши візуалізовані презентації результатів своїх досліджень, студенти вміло вели себе під час захисту своїх робіт, показали чіткість, логічність, послідовність, лаконічність викладеного матеріалу. Разом з тим, спостерігалася компетентність, вичерпність відповідей у більшості молодих дослідниць на запитання членів комісії, викладачів кафедри історії України і методики викладання історії та своїх колег-студентів, а також етикет та культура спілкування учасників, активна кваліфікована участь у дискусії.

    Цьому передувала кропітка праця, проведені консультації з науковими керівниками. Сподіваємося, що досвід написання такого виду кваліфікаційних робіт стане в пригоді студентам, які обрали педагогічну професію. А дехто зі студентів вже сьогодні працюють у закладах загальної середньої освіти, діляться своїм досвідом роботи, а, разом з тим, зможуть серед школярів впроваджувати окремі результати свого курсового дослідження.