Пізнавальне заняття із громадянської освіти для учнів Ліцею №2 Івано-Франківської міської ради

    Студент ІІ курсу магістратури спеціальності «Середня освіта (Історія)» Мар’ян Стефанишин 14 жовтня 2024 р. у рамках виробничої (педагогічної) практики у закладах загальної середньої освіти (керівник-методист – старший викладач кафедри історії України і методики викладання історії Богдан Паска) провів цікавий урок із громадянської освіти для учнів 10 класу Ліцею № 2 Івано-Франківської міської ради із використанням сучасних освітніх технологій. Тема заняття: «Людина в соціокультурному просторі. Соціокультурна багатоманітність. Соціальна структура, згуртованість, цінність, відповідальність, рівність. Гендерна, етнічна, конфесійна різноманітність».

    Заняття було спрямоване на формування в учнів розуміння соціокультурної багатоманітності та її вплив на розвиток суспільства. Основна увага була приділена поняттям соціальної структури, рівності, відповідальності та згуртованості в суспільстві. Під час уроку студент-практикант використав матеріали візуалізованої презентації, що допомогло полегшити сприйняття матеріалу й зробити його більш доступним для учнів.

    Для мотивації навчальної діяльності учнів на уроці було використано QR-код для інтерактивної вікторини. Учні сканували код своїми смартфонами, що дозволило їм швидко пройти тестування та перевірити свої знання у формі гри. Такий підхід значно підвищує зацікавленість учнів під час навчального процесу. Також було організовано групову роботу, під час якої учні обговорювали різні аспекти соціокультурної різноманітності та її значення в сучасному світі.

    Розвивальна мета уроку полягала в тому, щоб розвивати в учнів навички критичного мислення, аналізу соціокультурних явищ, а також уміння працювати з інформаційними ресурсами та сучасними технологіями. У ході уроку учні вдосконалювали здатність співпрацювати в групах, що сприяло формуванню їхньої комунікативної компетентності. Групові завдання дозволили учням обговорювати питання соціальної різноманітності та шукати спільні рішення щодо проблем соціальної рівності. Робота із QR-кодом вдосконалила їхні цифрові компетенції та стимулювало до швидкого обміну інформацією. Урок мав не лише навчальну і розвивальну а й виховну мету – сприяти розвитку толерантності, поваги до іншої культури та формуванню почуття відповідальності за підтримку рівності в суспільстві.