Дотримання етики, академічної доброчесності та протидії корупції здобувачами ПНУ

    В рамках щорічної школи академічної доброчесності відбувся онлайн вебінар з питань дотримання етики, академічної доброчесності та протидії корупції зі здобувачами Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. Зокрема, на заході були присутні студенти спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр» і ОР «Магістр».

    З вітальним словом виступила перша проректорка Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника Валентина Якубів, яка підкреслила важливість дотримання академічної доброчесності в освітянській спільноті. Також, зазначила, що в Університеті є чітко сформульована політика академічної доброчесності, яка підтримується здобувачами, викладачами та працівниками освітнього закладу.

    Спікерами заходу виступали доцент кафедри трудового, екологічного та аграрного права Навчально-наукового юридичного інституту, голова комісії з питань етики та академічної доброчесності Наталія Кохан, провідний фахівець відділу з питань запобігання та виявлення корупції Вікторія Лялюк, декан факультету управління Ірина П’ятничук і завідувач кафедри менеджменту і бізнес-адміністрування Антоніна Томашевська та директор Наукової бібліотеки університету Роман Дзумедзей.

    На вебінарі обговорювалися питання закріплення принципів академічної доброчесності в локальних актах Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, академічна відповідальність.

    Визначено, що дотримання академічної доброчесності є обов’язком кожного, проаналізовані фундаментальні цінності академічної доброчесності та принципи поведінки члена університетської громади; права та обов’язки науково-педагогічних, наукових і педагогічних працівників й осіб, які навчаються; норми Закону та локальні акти, які є механізмами реалізації принципів академічної доброчесності, межі академічної відповідальності.

    Окремим питанням визначалася роль студентства у забезпеченні академічної доброчесності. В контексті виступу підкреслено важливість ролі здобувачів у формуванні етичної культури та забезпеченні академічної доброчесності й запобіганні корупції. Основною тезою виступу було межі можливого впливу здобувачів на створення і підтримку прозорого та справедливого освітнього середовища.

    Особливу увагу у виступі приділено розпізнаванню реагуванню та впливу на корупційні прояви в Університеті.

    Цікавим та актуальним питанням сьогодення є ключові аспекти лідерства та його вплив на етику в освітньому середовищі.

    Увага слухачів зосереджувалася на ролі лідерства в освіті, як освітні лідери можуть створювати культуру доброчесності; культурні особливості та їх вплив на академічну доброчесність: як розуміння різних культурних контекстів допомагає уникати академічних порушень; глобальні виклики доброчесності; вивчили як академічна доброчесність виглядає в різних країнах, риси лідерів, які сприяють зміцненню доброчесності, проаналізували кейс-стаді.

    Також розглядалося питання плагіату, текстового запозичення: коректний аналіз звіту подібності. Під час виступу спікера, проаналізовані форми плагіату та правомірні способи його запобігання, визначено, що слід розуміти під явищем запозичення, проведено розмежування між плагіатом та запозиченням.

    Важливим питанням було правомірне використання в наукових дослідження штучного інтелекту. Усі присутні на вебінарі аналізували явище самоплагіату.