24 жовтня 2024 р. у змішаному форматі відбулося розширене засідання кафедри історії України і методики викладання історії за участю стейкголдерів та фахівців-педагогів. На порядку денному розглядалося питання проєктування, цілей, унікальності та оптимізації освітньо-професійних програм «Середня освіта (Історія)» першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів підготовки фахівців вищої освіти галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка», спеціальності 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями) спеціалізації 014.03 Історія.
На початку засідання завідувач кафедри професор Райківський І.Я. як гарант освітньо-професійної програми «Середня освіта (Історія)» другого (магістерського) рівня підготовки фахівців вищої освіти галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка», спеціальності 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями) спеціалізації 014.03 Історія наголосив на важливості підвищення якості освіти в підготовці успішних на ринку праці фахівців у контексті сучасних викликів і вимог. Він акцентував увагу на ефективності активної практичної взаємодії з роботодавцями, культурно-освітніми і науково-дослідними закладами, аналітично-інноваційними центрами для підвищення конкурентоспроможності здобувачів освіти освітньо-професійних програм «Середня освіта (Історія)».
Головуючий надав слово доценту кафедри Корольку А.З., гаранту освітньо-професійної програми «Середня освіта (Історія)» першого (бакалаврського) рівня підготовки фахівців вищої освіти галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка», спеціальності 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями) спеціалізації 014.03 Історія. А.З.Королько наголосив на важливості висловлення міркувань і суджень стейкхолдерів та фахівців-педагогів щодо проєктування освітньо-професійних програм, зокрема стосовно їх цілей, унікальності, чи відповідають цілі освітньо-професійних програм місії та стратегії Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, чи враховані у перспективах подальшого розвитку університету можливості ОПП. А.З. Королько зауважив, що корисною є думка гостей щодо відповідності цілей ОПП розвитку спеціальності, як враховуються тенденції розвитку спеціальності, ринку праці та запиту роботодавців. Нарешті, важливими є пропозиції стейкголдерів та фахівців-педагогів щодо оптимізації освітньо-професійних програм.
Після цього проф. Райківський І.Я. надав слово стейкголдерам та фахівцям-педагогам закладів загальної середньої освіти, закладів позашкільної освіти, закладів з підвищення кваліфікацій вчителів м. Івано-Франківська та Івано-Франківської області, а також викладачам кафедри історії України і методики викладання історії.
В обговоренні проєктування, цілей, унікальності та оптимізації освітньо-професійних програм «Середня освіта (Історія)» першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів підготовки фахівців вищої освіти галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка», спеціальності 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями) спеціалізації 014.03 Історія взяли участь: директор Рогатинського ліцею «Гімназія імені Володимира Великого» Доронюк І.В., директор школи Більшівцівського ліцею Більшівцівської територіальної громади Івано-Франківського району Грибик Н.Г., в. о. директора КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників Коломийської міської ради Івано-Франківської області» Грицюк І.В., директор Івано-Франківського обласного державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді (ІФОДЦТКУМ), кандидат педагогічних наук Косило М.Ю., в. о. доцента кафедри теорії та методики навчання, методист лабораторії суспільно-філологічних дисциплін Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат історичних наук Островський В.В., заступник директора з навчально-методичної роботи Івано-Франківського фізико-технічного ліцею Івано-Франківської обласної ради, кандидат історичних наук Яворський А.А., заступник директора з навчальної роботи Католицького ліцею святого Василія Великого (м. Івано-Франківськ) Лемко А.І., заступник директора Богородчанського ліцею № 1 імені Олекси Гірника Богородчанської селищної ради, вчитель-методист Бугера Н.О., заступник директора з виховної роботи Старобогородчанського ліцею Старобогородчанської сільської ради Івано-Франківського району Приймак В.А., вчитель історії і суспільствознавчих предметів Яремчанського ліцею № 1 Яремчанської міської ради Надвірнянського району Галемчук С.М., вчитель історії і суспільствознавчих предметів Долинського ліцею № 6 «Європейський» Долинської міської ради Калуського району Кальмук Л.Р., начальник відділу культури, туризму та молоді Спаської територіальної громади Калуського району, керівник гуртка «Бойківщинознавство» ІФОДЦТКУМ Дзудзило О.В., викладачі кафедри історії України і методики викладання історії, доктор історичних наук, проф. Пилипів І.В., кандидат історичних наук, доц. Королько А.З., кандидат історичних наук, доц. Галицька-Дідух Т.В., кандидат історичних наук, доц. Паска Б.В., кандидат історичних наук, доц. Дрогомирецька Л.Р. і кандидат історичних наук, доц. Кобута С.Й.
Основний фокус спілкування був спрямований на посиленні практичної складової в освітньому процесі, зокрема розширення форм, напрямків, баз практик освітньо-професійних програм «Середня освіта (Історія)» першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів підготовки фахівців вищої освіти галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка», спеціальності 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями) спеціалізації 014.03 Історія. Учасники засідання обговорили питання формування фахових і загальних компетентностей здобувачів і випускників ОПП спеціальності для їх конкурентоспроможності на ринку праці, готовності до викликів сьогодення і майбутнього. Стейкголдери і фахівці-педагоги розповіли про основні тренди, тенденції у розвитку сфери діяльності в контексті Нової Української школи, висловили думки та сформулювали пропозиції для підвищення якісної підготовки майбутніх вчителів історії і суспільствознавчих предметів на Факультеті історії, політології і міжнародних відносин Прикарпатського університету. Особливо актуальним для учасників зустрічі було питання щодо компетентностей та шляхів їх реалізації в ОПП, вимог та Стандартів до підготовки вчителів історії. Зацікавленість у присутніх викликало питання можливостей співпраці на рівні закладів освіти, взаємного відвідування уроків, лекцій, семінарів, практичних занять та організації спільних навчально-методичних і пошуково-дослідницьких проєктів.
Зустріч була цікавою та необхідною для усіх учасників освітнього процесу, зокрема стейкголдери і фахівці-педагоги продемонстрували «бажання бути корисними» й охоче ділилися думками і практичним досвідом з представниками академічної спільноти, а також можливостями та орієнтирами подальшої співпраці. У свою чергу, викладачі отримали нові ідеї та пропозиції для удосконалення освітніх програм на найближчу перспективу.
Насамкінець, гаранти освітньо-професійних програм «Середня освіта (Історія)» першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів Райківський І.Я. і Королько А.З. підкреслили, що в основі якісного освітнього процесу закладено єдність освіти, науки і практики. Вони висловили сподівання, що широкий освітній діалог матиме конкретні практичні результати, які дадуть ефективні інструменти для здійснення якісної освітньої діяльності.
Зустріч відбулася в конструктивній і діловій атмосфері, всі присутні зійшлися в тому, що робимо спільну справу – намагаємося на високому рівні готувати фахівців – вчителів історії і суспільствознавчих предметів, керівників позакласної гурткової роботи, нашу гідну зміну і майбутнє сучасної України.