У студентів групи СОІ–12 спеціальності 014 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) ОР «Бакалавр» (денна форма навчання) завершується навчальна практика у закладах освіти (ознайомлююча) (4–29 листопада 2024 р.; керівник практики – кандидат історичних наук, доцент кафедри історії України і методики викладання історії Королько Андрій Зіновійович), яка спрямована на закріплення й розширення знань і вмінь, отриманих студентами під час навчання, використання набутих знань з фахових дисциплін для ведення спостереження за навчально-педагогічним процесом в школі, оволодіння первинним професійним досвідом, проведення психолого-педагогічних спостережень за учнями класу. Базою для проходження студентами цієї практики став один з найкращих ліцеїв обласного центру – Ліцей № 11 Івано-Франківської міської ради.
За час проходження чотиритижневої практики у цьому закладі загальної середньої освіти студенти-практиканти уважно слухали проведені вчителем історії, кандидатом історичних наук Кобутою Ларисою Петрівною уроків з предметів «Історія України», «Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти», «Всесвітня історія», «Громадянська освіта», «Правознавство» для учнів 6, 8–10 класів. Як показує проходження практики, студенти-практиканти групи СОІ–12 уміло аналізують уроки, проведені Л.П. Кобутою через призму врахування вікових та індивідуальних особливостей учнів; розуміють та інтерпретують вивчений матеріал у вербальній і невербальній формах різного обсягу й складності, дотримуючись грамотності і вимог до написання наукових та навчальних текстів, зокрема належним чином стараються вести щоденник спостережень; використовують знання, уміння і навички із дисципліни «Вступ до спеціальності» для ведення спостереження за діяльністю учителя; аналізують передовий педагогічний досвід на основі спостереження; оцінюють, пояснюють та аналізують освітні проблеми; та ін.
Студенти-практиканти визнають, що Ліцей № 11 створює якісні умови для самореалізації та саморозвитку ліцеїстів на основі національних та загальнолюдських цінностей, виховують небайдужу особистість з активною громадянською позицією. На підтвердження цьому проведена 27 листопада 2024 р. заступником директора з навчально-виховної роботи Хмелевською Інною Олексіївною змістовної і пізнавальної лекції для студентів-практикантів про віхи історії, сучасний стан і перспективи розвитку Ліцею № 11 Івано-Франківської міської ради.
Студенти дізналися, що історія цього ЗЗСО розпочинається з далекого 1891 р., коли до м. Станиславова (нині м. Івано-Франківська) з Німеччини приїхав 23-річний священник Теодор Цьоклер.
Інна Олексіївна відзначає: «На цей час у місті вже існувала досить велика німецька община. Побачивши, як живуть її представники, Т. Цьоклер розумів, що люди потребують більшого об’єднання, чого, на його переконання, не може бути без церкви та школи. Незадовго молодий священник розпочинає будівництво трьохповерхової будівлі. Так, на вулиці Келінського (теперішня Лепкого) з’являється народна німецька школа, яку 10 вересня 1905 р. урочисто відкривають та освячують (на сьогодні – це один із корпусів ліцею №11). Діти тут навчалися із семи років. Викладання велося німецькою мовою, вивчали також польську й українську. З лютого 1919 р. у цьому ж приміщенні почала функціонувати німецька гімназія. За 20 років своєї діяльності гімназія підготувала значну кількість священників, лікарів, учителів, громадсько-культурних діячів, серед яких була чимала кількість українців».
Із приходом радянської влади у грудні 1939 р. німецька школа та гімназія припиняє своє функціонування, і у приміщені відкривають повну середню школу № 11. З січня 1950 р., відповідно до рішення Станіславського міського комітету на базі школи було організовано жіночу семирічну школу № 11. З 1 вересня 1953 р. семирічну школу № 11 було реорганізовано в середню, а вже в червні 1956 р. відбувся перший післявоєнний випуск – 45 учнів отримали атестати зрілості.
На світанку відновлення незалежності України завдяки Роману Фабриці, заслуженому журналістові України, члену Національної спілки журналістів України, та директору школи М. Поп’юк було розпочато співпрацю навчального закладу з комітетом німців Галичини, який очолював Рудольф Мор, колишній випускник німецької гімназії. 1 вересня 1993 р. навчальний заклад отримав статус «спеціалізованої школи з поглибленим вивченням англійської мови». Крім того, у школі почала вивчатися й друга іноземна мова за вибором – французька чи німецька. Між педагогами школи та німецькими вчителями щорічно відбувався двосторонній обмін делегаціями. З нагоди 80-річчя німецької гімназії на фасаді школи було відкрито меморіальну дошку ініціатору будівництва приміщення закладу Теодору Цьоклеру.
За словами Інни Олексіївни, сьогодні у закладі впроваджуються оновлені освітні програми, нові методики викладання, з кожним роком покращується матеріально-технічна база. За результатами останніх років ЗНО і НМТ ліцей входить у 200 кращих шкіл України. Педагоги працюють за інноваційною освітньою програмою Всеукраїнського науково-педагогічного проєкту «Інтелект України». Заклад забезпечує високий рівень освітніх послуг з вивчення іноземних мов. Налагоджено міжнародну співпрацю із освітніми закладами Польщі, Німеччини, Франції. Учні ліцею – учасники освітніх стартапів і проєктів, серед яких відомий – ERASMUS+ «Європейська демократія». Щорічно кілька школярів стають переможцями Програми обміну для майбутніх лідерів FLEX, яку здійснює Бюро у справах освіти та культури державного департаменту США й адмініструється в Україні організацією American Council за підтримки МОН України.
Дякуємо заступнику директора Хмелевській Інні Олексівні за проведену змістовну і життєдайну лекцію про історію Ліцею № 11 Івано-Франківської міської ради. Окрема подяка директору ліцею Романишин Наталії Йосипівні за надану можливість проходити навчальну практику студентам групи СОІ–12 та вчителю історії Кобуті Лариси Петрівні за високий професіоналізм у проведенні уроків та можливості вивчення її передового педагогічного досвіду праці.