5 березня 2020 р. для студентів груп СОІ–21 і СОІ–22 спеціальності 014 Середня освіта (Історія) пізнавальну лекцію на тему «Освітній простір Тлумаччини» прочитала головний спеціаліст відділу освіти Тлумацької районної державної адміністрації, кандидат історичних наук Іванна Вікторівна Гавриш. На прикладі одного з районів Івано-Франківської області фахівець окреслила проблеми і здобутки в закладах загальної середньої освіти. Студенти почули цікаві порівняльні статистичні дані про загальну кількість закладів загальної середньої освіти (з них – навчально-виховних комплексів), закладів дошкільної освіти, закладів позашкільної освіти та кількість учнів у районі станом на початок новітніх освітніх реформ у 2017 р. і сьогодні. Іванна Вікторівна звернула увагу на певні негативні тенденції у системі початкової школи, основної школи і старшої школи, пов’язані з оптимізацією закладів загальної середньої освіти краю.
У другій частині свого виступу головний спеціаліст відділу освіти сфокусувала увагу на характеристиці концепції «Нової української школи», яка стала своєрідним ідеологічним форпостом реформи закладів загальної середньої освіти. Ключовим у цій концепції – реалізація 10 ключових компетентностей (спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, математична грамотність, компетентність в природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння навчатися впродовж життя, соціальні і громадянські компетентності, підприємливість, загальнокультурна грамотність, екологічна грамотність і здорове життя). За словами Іванни Вікторівни, головною мотивацією для випускника Нової української школи є: «Не навчити накопичувати знання, а вміти використовувати її на практиці». Згідно реформи Нової української школи, у класі має бути створено вісім навчальних осередків: навчально-пізнавальної діяльності (з партами/столами); змінні тематичні осередки (дошки/фліп-чарти/стенди для діаграм з ключовими ідеями); для гри (настільні ігри, інвентар для рухливих ігор); художньо-творчої діяльності (полички для зберігання приладдя та стендом для змінної виставки дитячих робіт); куточок живої природи для проведення дослідів; відпочинку (з килимом для сидіння та гри, стільцями, кріслами-пуфами, подушками з м’яким покриттям); дитяча класна бібліотечка; осередок вчителя (стіл, стілець, комп’ютер, полиці/ящики, шафи для зберігання дидактичного матеріалу тощо).
У концепції НУШ вказано, що кожен вчитель упродовж життя повинен займатися самоосвітою. І.В. Гавриш торкнулася питання підвищення кваліфікації педагогів закладів загальної середньої освіти, в тому числі і вчителів історії та суспільствознавчих предметів, сертифікації їхніх знань. Студентам було цікаво почути інформацію про те, що сьогодні школи отримали широку автономію щодо своєї діяльності. Представники управлінь освіти районних державних адміністрацій вже не повинні, як раніше, втручатися в освітній процес навчальних закладів, лише можуть надавати поради та допомогу консультативного характеру. Іванна Вікторівна звернула увагу на переваги, які сьогодні отримав директор школи, приймаючи на роботу вчителів.
Остання частина пізнавальної лекції була присвячена питанню тижневого навантаження вчителів історії і суспільствознавчих предметів у закладах загальної середньої освіти. Іванна Вікторівна наголосила, що сьогодні синхронізовано подання уроків з історії України та всесвітньої історії (хронологія історичних подій). А тому в 6 класі школярі отримують знання з інтегрованого курсу «Всесвітня історія. Історія України» (2 год. на тиждень), натомість у 5 класі читається школярам предмет «Вступ до історії України» (1 год. на тиждень). У 7–9 класах школярам роздільно читається «Історія України» (1,5 год. на тиждень) та «Всесвітня історія» (1 год. на тиждень). Тоді як у 10 і 11 класах для вчителів історії і суспільствознавчих предметів є варіативний підхід обрання читання дисциплін: або окремо читати «Історію України» (1,5 год. на тиждень) та «Всесвітню історію» (1 год. на тиждень), або окремо читати інтегрований курс «Історія: Україна і світ» (3 год. на тиждень). Вчителі історії і суспільствознавчих предметів у закладах загальної середньої освіти Тлумацького району факультативно у 10–11 класах читають школярам «Історію Прикарпаття».