Всеукраїнська студентська науково-практична інтернет-конференція «Розвиток особистості молодшого школяра: сучасні реалії та перспективи» пройшла днями на базі кафедри педагогіки початкової освіти Педагогічного факультету нашого Університету. Цьогоріч науковий форум проходив під егідою Міністерства освіти і науки України разом із представниками більш ніж 30-ти закладів вищої освіти України з різних регіонів нашої держави. Загалом близько 200 учасників. Модерувала захід доцентка кафедри педагогіки початкової освіти Оксана Кіліченко.
«Цей науковий форму є ще одним свідчення єдності українців, адже навіть у складні часи війни формується і зростає плеяда молодих науковців, які піднімуть українську науку на нові вершини», – зазначив т.в.о. ректора Сергій Шарин, відкриваючи роботу конференції.
У межах програми конференції відбулося пленарне та секційне засідання. Як зазначила завідувачка кафедри педагогіки початкової освіти Педагогічного факультету, професорка Марія Оліяр, кожного року конференція об’єднує чимало молодих науковців, їхніх наукових керівників з різних куточків України, і географія, яку вона охоплює, постійно розширюється. На її думку, це добра нагода обмінятися досвідом, думками та напрацюваннями з метою впровадження в освітній процес.
На пленарному засіданні з доповіддю виступила, зокрема, Марія Гаврилів, магістрантка Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. У своєму виступі вона звернула увагу на проблему читацької активності учнів, яка є предметом уваги не тільки науковців, педагогів, а й бібліотечних працівників, громадських активістів, органів державної влади тощо. Як в Україні, так і у світі освітяни наголошують на кризі дитячого читання: школярі втрачають інтерес до художньої літератури, у них відсутня мотивація до читання, відповідно – низький рівень читацьких практик. На думку доповідачки, варто запозичити найкращі напрацювання освітян, бібліотекарів, громадських активістів щодо промоції читання учнів в інших країнах, де проблеми читацької грамотності трактують як національний і державний пріоритет, та творчо застосовувати ці здобутки в українській освітній практиці для формування читацької культури учнів початкових класів.
Своєю чергою Андріана Шищак, студентка Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, звернула увагу учасників наукового форуму на засобах формування вмінь безпечної поведінки учнів початкової школи в інтернеті (тематичні казки, презентації, відеофрагменти, ілюстративний матеріал, комікси, майндкарти, комп’ютер тощо) та обґрунтувала специфіку їх використання.
Секційні засідання відбулися у формі інтернет-обговорень. За результатами роботи конференції буде сформований збірник матеріалів.