16 листопада 2022 р. у м. Чернівці відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю «Історико-краєзнавчі дослідження в умовах Нової української школи», в якій взяв участь доцент кафедри історії України і методики викладання історії Андрій Королько. Відзначимо, що Андрій Королько здійснює постійну співпрацю із закладами освіти Північної Буковини, проходить стажування у Чернівецькому національному університеті імені Юрія Федьковича.
Організаторами наукового івенту виступили Міністерство освіти і науки України, Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти», Національна спілка краєзнавців України, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України, КЗ «Інститут післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області», Видавничий дім «Букрек».
Окреслені такі тематичні напрями конференції: реалізація концептуальних засад НУШ при вивченні суспільно-гуманітарних дисциплін: виклики та реалії; місце та роль учителя в освітньому середовищі НУШ; громадянська та історична галузь НУШ у початковій школі; інтегрований урок історії і предметів початкової школи: сторінками підручників для 1–4 класів; наукове осмислення навчального матеріалу: Історія. 5 клас. Робота з історичними джерелами; формування компетентностей здобувачів освіти через призму історико-краєзнавчих досліджень. Розвиток полікультурного компоненту місцевої історії; Цифровізація освітнього процесу, використання методів STEM-освіти при вивченні суспільно-гуманітарного циклу дисциплін. Медіаграмотність. До конференції долучилися близько 500 науковців, науково-педагогічних та педагогічних фахівці з різних куточків України.
Відкрила науковий форум заступник директора Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти», голова оргкомітету Олена Дубовик, мотиваційно-вітальні виступи озвучили начальник Головного управління загальної середньої та дошкільної освіти Директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України Юрій Кононенко, доктор педагогічних наук, професор, перший заступник директора Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» Юрій Завалевський, кандидат педагогічних наук, доцент, директор КЗ «Інститут післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області» Григорій Білянін та ін.
Робота конференції тривала в режимі пленарного засідання. З доповідями виступили: доктор історичних наук, професор, декан факультету історії, політології та міжнародних відносин Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича Олександр Добржанський (м. Львів) («Історико-краєзнавчі дослідження в контексті оновлення змісту освіти Нової української школи»); кандидат історичних наук, заступник директора з науково-методичної роботи КЗ «Інститут післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області» Тамара Богачик (м. Чернівці) («Теоретико-методологічні основи для формування ключових компетентностей школярів на уроках громадянської та історичної освітньої галузі»); доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки та методики початкової освіти Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича Світлана Романюк (м. Чернівці) («Модернізація змісту освітньої діяльності ЗЗСО в контексті історико-культурних регіональних особливостей»); кандидат педагогічних наук, старший дослідник, вчений секретар Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» Таміла Бережна (м. Київ) («Підвищення професійної компетентності педагогічних працівників щодо формування здоров’язбережувальної поведінки в учнів»); кандидат педагогічних наук, старший дослідник, начальник відділу науково-методичного забезпечення підвищення якості освіти Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» Галина Коломоєць (м. Київ) («Професійний розвиток учителя Нової української школи»); кандидат педагогічних наук, заступник директора з науково-навчальної роботи КЗ «Інститут післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області» Наталія Куриш (м. Чернівці) («Учитель Нової української школи – диригент сучасного освітнього процесу»); доктор педагогічних наук, професор, завідувач відділу навчання мов національних меншин та зарубіжної літератури Інституту педагогіки НАПН України Наталя Богданець-Білоскаленко (м. Київ) («Вивчення художніх творів історичної тематики на уроках української літератури в 5–6 класах»); кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу суспільствознавчої науки Інституту педагогіки НАПН України Петро Мороз (м. Київ) («Робота з історичними картами як засіб формування дослідницької компетентності учнів 5–6 класів в умовах змішаного навчання»); директор Макарівського ліцею Мукачівської міської ради Анжеліка Лендєл (м. Мукачево Закарпатської обл.) («Ігрові технології при вивченні нового матеріалу на уроках суспільно- гуманітарного циклу»); кандидат історичних наук, доцент кафедри історії України і методики викладання історії Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника Андрій Королько (м. Івано-Франківськ) («Наступність дослідницько-пошукової краєзнавчої роботи закладів загальної середньої і вищої освіти»); завідувач сектору інноваційних форм та методів діяльності педагогічних працівників відділу STEM-освіти Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» м. Києва, авторка підручників та навчальних посібників Ірина Василашко (м. Київ) («STEM-освіта: ресурси, методичні підходи при вивченні предметів суспільно-гуманітарного циклу»).
Також методисти-дослідники представили науково-практичні та експозиційні презентаційні заходи і майстер-класи: методист вищої категорії відділу STEM-освіти Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» Марина Коваленко (м. Київ) («Шкільний курс історії та краєзнавчі дослідження через призму STEM-освіти»); методист науково-методичного центру предметів мовно-літературної та історичної галузей і міжнародної інтеграції КЗ «Інститут післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області» Василь Федорак (м. Чернівці) («Новітні буковинознавчі студії: загальне краєзнавство і шкільна історико-краєзнавча освіта (на прикладі Чернівецької області)»); директор ВД «Букрек» Дарина Максимець (м. Чернівці) («Видавнича діяльність Видавничого дому «Букрек» краєзнавчого спрямування»); кандидат географічних наук, доцент, доцент кафедри економічної географії та екологічного менеджменту Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича Вероніка Грицку (м. Чернівці) («Використання життєвих спогадів жителів Чернівецької області під час навчання в школі»); кандидат мистецтвознавства, директор Вижницького фахового коледжу мистецтв та дизайну імені Василя Шкрібляка Роман Гаврилюк (м. Вижниця Чернівецької обл.) («Музей закладу освіти – осередок краєзнавчої пошукової і науково-дослідної роботи»).
У своєму виступі у формі розгорнутої візуалізованої презентації доцент кафедри історії України і методики викладання історії Андрій Королько звернув увагу на такі аспекти: законодавче забезпечення вивчення історії рідного краю у школі; фактори зростання і переваги історико-краєзнавчої роботи у закладах вищої освіти; відображення історико-краєзнавчої складової в освітній програмі спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр»; індивідуальні роботи історико-краєзнавчого спрямування у закладі вищої освіти на перетині використання у практичній роботі в закладах загальної середньої освіти і закладах позашкільної освіти; методика шкільної екскурсійної роботи; оригінальні студентські історико-краєзнавчі проєкти у закладі вищої освіти (челендж «Люби і знай свій рідний край»); моделювання уроків з варіативного курсу «Історія Прикарпаття» у закладі вищої освіти; студентська науково-дослідницька історико-краєзнавча робота; програма гуртка «Вузівське історичне краєзнавство»: зміст та особливості; реалізація студентського проєкту «Творча історико-краєзнавча лабораторія в дії» (спільно з Івано-Франківською обласною універсальною науковою бібліотекою імені Івана Франка).
У ході конференції презентовано цікаві наукові знахідки та окреслено перспективи впровадження реформи й використання історико-краєзнавчих досліджень у освітньому процесі Нової української школи.
За результатами наукового івенту презентовано збірник тез конференції.