Нарада з організації історико-краєзнавчої практики на базі Центру туризму і краєзнавства учнівської молоді Івано-Франківської міської ради

    6 лютого 2023 р. в ауд. 618 Факультету історії, політології і міжнародних відносин відбулася нарада з організації проведення виробничої історико-краєзнавчої практики в закладах позашкільної освіти для студентів ІІ курсу спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр» (денна форма навчання) на базі Центру туризму і краєзнавства учнівської молоді Івано-Франківської міської ради (ІФЦТКУМ). На робочій зустрічі були присутні студенти-практиканти, керівники-методисти практики доцент кафедри історії України і методики викладання історії Королько А.З. та старший викладач цієї ж кафедри Паска Б.В., директор Лесюк Р.Д. та керівники гуртків ІФЦТКУМ.

    На початку зустрічі директор Центру туризму і краєзнавства учнівської молоді Івано-Франківської міської ради Роман Дмитрович Лесюк розповів про структуру і напрями діяльності Центру. Зокрема, ІФЦТКУМ є центром освітньої, методичної, масової роботи з туризму, краєзнавства та екскурсій із здобувачами освіти, передусім дітей шкільного віку. Це сучасний заклад позашкільної освіти Івано-Франківської міської ради, де створена та активно діє модель історико-краєзнавчого освітнього комплексу. Тут системно вдосконалюється навчально-методичне забезпечення, зокрема для школярів і вихованців гуртків регулярно проводяться конкурси, вікторини, реалізуються цікаві інноваційні педагогічні історико-краєзнавчі і туристсько-краєзнавчі проєкти.

    Після цього виступив керівник-методист практики, доцент кафедри історії України і методики викладання історії Андрій Зіновійович Королько, відзначивши про важливість проходження цієї практики студентами спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр». Адже вихованці гуртків ІФЦТКУМ регулярно беруть участь у краєзнавчій, екскурсійній, спортивно-туристській, діяльності, є переможцями і призерами низки різноманітних всеукраїнських та регіональних рухів, змагань, експедицій, акцій тощо (історико-краєзнавчі, туристсько-краєзнавчі, історико-географічні експедиції і акції «Моя Батьківщина – Україна», «Сто чудес України», «Голос історії – голос майбутнього», «Люби і знай свій рідний край», «Історія міст і сіл України», «Край, в якому я живу», «Українська революція: 100 років надії і боротьби», «Герої не вмирають», «Історія освіти Івано-Франківщини», тощо). Тому у Центрі постійно відбувається модернізація методики історико-краєзнавчої й туристсько-краєзнавчої роботи у закладах освіти. У цій синергійній праці зі школярами і вихованцями гуртків органічно поєднуються «традиційні» та інноваційні методи, форми, прийоми, засоби; проводяться рольові ігри, коли, до прикладу, учнівська молодь по черзі виконує різні функції у відповідних конкурсних заходах; організовуються історико-краєзнавчі естафети, вікторини, присвячені пам’ятним датам з історії рідної малої батьківщини та України, улаштовуються ювілейні альбоми і музейні експозиції «Історія школи», «Видатні земляки», «Пам’ятки села/містечка» тощо.

    У свою чергу викладач-методист від кафедри Богдан Валерійович Паска підкреслив, що студенти мають широкі можливості для своєї педагогічної реалізації, на підмогу їм завжди прийдуть керівники гуртків ІФЦТКУМ та викладачі-методисти кафедри історії України і методики викладання історії.

    Під час зустрічі проведено розподіл студентів на практику. Зокрема, учителі історії, керівники гуртків ІФЦТКУМ працюватимуть із студентами-практикантами над реалізацією цікавих історико-краєзнавчих проєктів: Половський В.С. (гуртки «Історичне краєзнавство» і «Юні екскурсоводи») – із студентами Гопак І.О., Кулик Я.Я. і Прокоп’юком А.Я.; Генза О.М. (гурток «Історичне краєзнавство») із Івасютою Ю.В., Серемчук І.І. і Тринчук М.Ю.; Козак Н.С. (гурток «Юні туристи-краєзнавці») із Дем’яником П.В., Мельником І.І. і Слободян М.-Н.П.; Павлюк Н.В. (гурток «Юні туристи-краєзнавці») із Гресько С.В. і Говзан К.В.

    Практика триватиме два тижні, з 6 по 17–18 лютого 2023 р. Віримо, що оволодіння студентами первинним професійним досвідом відбуватиметься з умінням оцінювати та аналізувати дії керівника і вихованців гуртка. Молодий практикант – керівник гурткової роботи, сподіваємося, зуміє поглибити теоретичні знання студентів з фахових дисциплін і на основі індивідуальних завдань вивчення передового педагогічного досвіду керівників гурткової роботи вироблятиме творчий підхід до педагогічної діяльності.