Змістовне методичне заняття про технології навчання з історії

    3 березня кандидат історичних наук, в. о. доцента кафедри теорії та методики навчання, методист лабораторії суспільно-філологічних дисциплін Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Островський Валерій Васильович у рамках читання дисципліни «Інноваційні технології» для студентів першого курсу спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Магістр» (заочна форма навчання) провів змістовне методичне заняття, присвячене загальній характеристиці технологій навчання та інтерактивному навчанню з історії.

    Валерій Островський сфокусував увагу на таких складових заняття: визначення змісту понять «система», «технологія», «освітня технологія», «методичний прийом (дія, вправа, активність)»; характеристиці основних етапів реалізації освітньої технології – цілепокладання (точне визначення бажаних результату або мети), діагностування (виявлення вихідного рівня), проєктування/моделювання (створення програми спільної роботи вчителя та учнів або написання «рецепта»), здійснення (реалізація проєкту/моделі), оцінювання і корегування результатів (зіставлення отриманого результату або мети); загальному огляду технологій навчання (інтерактивного навчання, розвитку критичного мислення, ігрового навчання, інтегрованого навчання, проблемного навчання, проєктного навчання, перевернутого навчання, навчальних портфоліо); розуміння змісту «піраміди» якості навчання.

    У другій частині заняття викладач детальніше охарактеризував зміст та методичні прийоми пасивного навчання/пізнання, активного навчання та інтерактивного навчання (взаємопізнання).

    Заняття виявилося надзвичайно цікавим, в якій активністю відзначалися і самі студенти, відповідаючи на оригінальні і змістовні запитання викладача та обговорюючи дискусійні проблеми технологій навчання. Сподіваємося, що отримані знання з цієї дисципліни дозволять студентам – майбутнім вчителям історії – сформувати інноваційну культуру, поглиблять у них розуміння вивчення теоретико-методологічних аспектів інноваційних технологій, дадуть уявлення про раціональні форми і методи інноваційної діяльності вчителя історії, види інноваційних технологій, дозволять навчити проєктувати, втілювати і поширювати інноваційні технології.