Тривалі традиції співпраці викладачів кафедри історії України і методики викладання історії із стейкхолдерами, роботодавцями доповнилися новим виїзним майданчиком для комунікації і партнерських відносин – Рогатинським ліцеєм «Гімназія імені Володимира Великого». Зустріч доктора історичних наук, професора, завідувача кафедри історії України і методики викладання історії, гаранта ОП спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Магістр» Ігоря Райківського, викладачів цієї ж кафедри кандидата історичних наук, доцента, гаранта ОП спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр» Андрія Королька і кандидата історичних наук, доцента Людмили Дрогомирецької та доктора історичних наук, професора кафедри всесвітньої історії Степана Борчука відбулася у стінах цього закладу загальної середньої освіти 28 квітня 2023 р. у м. Рогатин.
Одразу ж відзначимо, що Рогатинський ліцей «Гімназія імені Володимира Великого» налічує більше ніж 110 років свого існування, є провідним центром освітнього життя не тільки Рогатинщини, а й Івано-Франківської області та України. Школярі цього закладу загальної середньої освіти регулярно є переможцями і призерами міжнародних і всеукраїнських олімпіад та конкурсів учнівських науково-дослідницьких робіт. У 2005 р. Рогатинській гімназії надано статус експериментального навчального закладу всеукраїнського рівня, згідно з яким на її базі проводяться науково-дослідницька та експериментальна робота «Виховання духовності, національної свідомості особистості на засадах християнської моралі та національних цінностей українського народу». Традиційно у стінах цього закладу загальної середньої освіти проводяться науково-педагогічні конференції, методичні семінари, реалізується видавнича діяльність, тощо.
Під час виїзної робочої зустрічі були присутніми «господарі» заходу директор Рогатинського ліцею «Гімназія імені Володимира Великого», заслужений працівник освіти України Ігор Доронюк, заступник директора з навчально-виховної роботи Наталія Лівіновська, вчитель історії і правознавства цього навчального закладу Богдан Яновський, а також вчитель історії і правознавства Рогатинського ліцею № 1 Рогатинської міської ради Леся Доронюк.
Привітав учасників зустрічі директор Рогатинського ліцею «Гімназія імені Володимира Великого» Доронюк Ігор Васильович, який звернув увагу на практикоорієтованість сучасної освіти задля розв’язання завдань сьогодення і майбутнього України в контексті інтеграції у європейський освітній простір.
Модератор зустрічі, завідувач кафедри історії України і методики викладання історії Ігор Райківський наголосив на важливості якості освіти у підготовці успішного на ринку праці спеціаліста у контексті сучасних викликів і вимог, акцентував на ефективності активної практичної взаємодії із стейкхолдерами, роботодавцями, культурно-освітніми і науково-дослідними закладами, аналітично-інноваційними центрами для підвищення конкурентоспроможності спеціальності 014 Середня освіта (Історія).
Основний фокус дискусії був спрямований на посилення практичної складової в освітньому процесі, зокрема, розширення форм, напрямків, баз практик ОП спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр» і ОР «Магістр». Учасники засідання обговорили питання формування фахових і загальних компетентностей здобувачів і випускників спеціальності для їх конкурентоспроможності на ринку праці, готовності до викликів сьогодення і майбутнього. Стейкхолдери розповіли про основні тренди, тенденції у розвитку сфери діяльності, висловили думки та сформулювали пропозиції для підвищення якісної підготовки майбутніх вчителів історії і суспільствознавчих предметів на Факультеті історії, політології і міжнародних відносин Прикарпатського національного університету імені Василя.
У ході дискусії свої думки висловили гаранти освітніх програм. Зокрема, , д.і.н., проф., завідувач кафедри історії України і методики викладання історії Райківський Ігор Ярославович, гарант ОП Середня освіта (Історія) ОР «Магістр» наголосив на унікальності програми, теоретична і практична складові якої спрямовані на підготовку педагогів-істориків, спроможних втілювати концепцію нової української школи. Ігор Ярославович акцентував на потребі удосконалення й перегляду освітньої програми та запропонував стейкхолдерам долучитися до викладання курсів та внесення пропозицій щодо окремих ОК і ПРН, спецкурсів, які будуть інтегровані у нову редакцію ОП. К.і.н., доц. кафедри історії України і методики викладання історії Королько Андрій Зіновійович, гарант ОП Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр» зазначив, що в умовах реформування загальної середньої освіти зростає потреба у кваліфікованих педагогах, вчителях історії, які володіють сучасними фаховими та універсальними компетентностями. К.і.н., доц. кафедри історії України і методики викладання історії Дрогомирецька Людмила Романівна, член групи забезпечення ОП Середня освіта (Історія) ОР «Магістр» акцентувала на важливості сучасного історичного моменту, ролі фахівців, лідерів думок у сьогоденні та майбутніх процесах, пов’язаних із післявоєнним відновленням України та її подальшим поступом.
Присутність фахівців двох закладів загальної середньої освіти м. Рогатин дав змогу розглянути питання розвитку і конкурентоспроможності спеціальності 014 Середня освіта (Історія), підготовку яких забезпечують викладачі Факультету історії, політології і міжнародних відносин, комплексно, з різних дискурсів та проекцій власних знань і багатого досвіду. А формат відкритої дискусії спрямовував на проведення міждисциплінарних зв’язків, формування мікрокваліфікацій в рамках спеціальності, інтегративний характер яких лише сприяє професійній підготовці сучасного спеціаліста.
Зустріч була цікавою та необхідною для усіх учасників освітнього процесу, зокрема, стейкхолдери і роботодавці демонстрували «бажання бути корисними» і охоче ділилися думками і практичним досвідом з представниками академічної спільноти, а також можливостями та орієнтирами подальшої співпраці. У свою чергу, викладачі отримали нові ідеї та пропозиції для удосконалення освітніх програм на найближчу перспективу.
Насамкінець, Райківський Ігор Ярославович підкреслив, що в основі якісного освітнього процесу закладено єдність освіти, науки і практики. Він висловив сподівання, що широкий освітній діалог матиме конкретні практичні результати, які дадуть ефективні інструменти для здійснення якісної освітньої діяльності.
Зустріч відбулася у конструктивній і діловій атмосфері, оскільки всі присутні зійшлися в тому, що ми робимо спільну справу – на високому рівні готуємо фахівців – вчителів історії і суспільствознавчих предметів, керівників позакласної гурткової роботи, нашу гідну зміну і майбутнє сучасної України.