28 травня 2023 р. відбувся онлайн-захист курсових робіт студентів ІІІ курсу спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр» (заочна форма навчання) з методики навчання історії і психолого-педагогічних дисциплін. До складу комісії, яка оцінювала захист курсових робіт студентів, ввійшли викладачі кафедри історії України і методики викладання історії Факультету історії, політології і міжнародних відносин І.Я. Райківський, Т.В. Галицька-Дідух, Л.Р. Дрогомирецька, О.І. Єгрешій, А.З. Королько і Б.В. Паска.
У своїх виступах під час захисту результатів своїх кваліфікаційних робіт студенти звернули увагу на аргументованість вибору теми дослідження та її розкриття, підтвердили вільне володіння матеріалом, окреслили ступінь самостійності у виконанні роботи, визначили особистий внесок (наукову новизну) автора в роботу.
Тематика курсових робіт цього року виявилася різноманітною: робота з історичними картами як засіб формування просторової компетентності учнів в умовах змішаного навчання; методична складова роботи з соцмережами на уроках історії; візуалізація навчального матеріалу на уроках історії за допомогою сучасних on-line сервісів; формування хронологічної компетентності засобами ІКТ; методика використання історичних документів на уроках історії України в 7 класі; аудіо- та відеозасоби навчання на уроках історії України у старших класах; інформаційна війна як елемент агресії РФ проти України та особливості її вивчення у шкільному курсі історії; формування громадянської компетентності крізь призму вивчення діяльності українських «кіборгів; формування здоров’язберігаючої компетентності на уроках історії; тощо.
Підготувавши візуалізовані презентації результатів своїх досліджень, студенти вміло вели себе під час захисту своїх робіт, показали чіткість, логічність, послідовність, лаконічність викладеного матеріалу. Разом з тим, спостерігалася компетентність, вичерпність відповідей у більшості молодих дослідниць на запитання членів комісії, викладачів кафедри історії України і методики викладання історії і кафедри соціальної психології та своїх колег-студентів, а також етикет та культура спілкування учасників, активна кваліфікована участь у дискусії.
Цьому передувала кропітка праця, проведені консультації з науковими керівниками. Сподіваємося, що досвід написання такого виду кваліфікаційних робіт стане в пригоді студентам, які обрали педагогічну професію. А дехто зі студентів вже сьогодні працюють у закладах загальної середньої освіти, діляться своїм досвідом роботи, а, разом з тим, зможуть серед школярів впроваджувати окремі результати свого курсового дослідження.