Здобуття фахових компетентностей під час виробничої асистентської практики

    18 вересня 2023 р. у студентів ІІ курсу спеціальності 014 «Середня освіта (Історія)» магістерського рівня освіти (заочна форма навчання) розпочалася виробнича педагогічна практика. Вона є важливим та обов’язковим компонентом підготовки здобувачів вищої освіти, коли студенти-магістри мають змогу проявити отримані під час навчання компетентності та знання на практиці. Метою педагогічної практики є здобуття студентами фахових компетентностей, формування практичних вмінь та навичок, що необхідні для майбутньої професійної викладацької діяльності. Згідно навчального плану, практика складається, по суті, з двох частин: асистентська на базі Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника та в закладах загальної середньої освіти (усього – 12 кредитів).

    Студентка-магістрантка ІІ курсу спеціальності «Середня освіта (Історія)» Аліса Кашпур, випускниця факультету гуманітарних наук Національного університету «Києво-Могилянська академія», 21 та 28 вересня провела чотири семінарських заняття на ІІІ курсі для студентів освітнього рівня «Бакалавр» у групах СОІ–31 та СОІ–32 з дисципліни «Історія України XIX – початку ХХ століття». Під час занять на теми «Скасування кріпацтва та буржуазні реформи 1860–1870-х рр. на підросійській Україні» та «Соціально-економічний розвиток Наддніпрянської України в пореформений період. Індустріалізація господарства» студенти підготували оригінальні візуалізовані презентаційні відповіді, точилися жваві дискусії з приводу наслідків скасування кріпацтва в 1861 р., впливу буржуазних реформ на соціально-політичне становище українських земель під владою Російської імперії.

    Цікавою та інформативною була також лекція, проведена Алісою Кашпур 26 вересня студентам першого курсу освітнього рівня «Магістр» (спеціальність «Історія та археологія») з дисципліни «Методологія та організація наукових досліджень» на тему «Інформаційне забезпечення наукової роботи». На лекції студентка-практикантка розповіла про види та джерела наукової інформації, зосередила свою увагу на розкриття такого підходу до дослідження історичних джерел, як «digital history», ознайомила з сучасними зарубіжними та українськими онлайн-проєктами, які можуть стати корисними під час написання їх майбутніх наукових досліджень.

    Друга частина виробничої (педагогічної) практики студентів-магістрів ІІ курсу спеціальності 014 «Середня освіта (Історія)» буде проходити в ЗЗСО. Сподіваємося, що отриманий під час практики педагогічний досвід Аліси Кашпур, як і інших студентів-магістрів, буде корисний і закріпить отримані ними під час теоретичних занять професійні компетентності на практиці.