6 лютого 2024 р. в рамках проходження виробничої історико-краєзнавчої практики на базі Центру патріотичного виховання учнівської молоді імені Степана Бандери Івано-Франківської міської ради студентки групи СОІ–22 спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр» Ангеліна Павлів, Ольга Харченко, Анастасія Градова та студентка групи СОІз–21 цієї ж спеціальності Анна Мельник в рамках засідання клубу «Майбутні державотворці» (керівник гуртка – Юрій Іванович Дем’янів) взяли участь у тренінгу на тему «Нові методи у роботі позашкільної освіти». Також на занятті був присутній учень, вихованець гуртка Михайло Якимів.
Позашкільна освіта – це сукупність знань, умінь та навичок, що отримують вихованці, учні і слухачі в позашкільних навчальних закладах у час, вільний від навчання в закладах загальної середньої освіти та інших навчальних закладах. Позашкільна освіта є складовою системи безперервної освіти, визначеної Конституцією України, Законом України «Про освіту», Законом України «Про позашкільну освіту», і спрямована на розвиток здібностей та обдарувань вихованців, учнів і слухачів, задоволення їх інтересів, духовних запитів і потреб у професійному визначенні. Цей важливий напрям роботи потребує постійного пошуку нових форм роботи, поширенням досвіду, обміну думками між вихованцями гуртків і керівниками гуртків.
Мета тренінгу – насамперед поширення досвіду досвідченого керівника гуртка Дем’яніва Юрія Івановича серед студентів-практикантів; врахувати зауваження та пропозиції від учня, що є вихованцем гуртка; обговорити пропозиції та подумати над реалізацією задумів щодо нових методів роботи у системі позашкілля.
Під час тренінгу проведено цікаві та корисні ігри і вправи, націлені на реалізацію творчого інтелекту та вміння генерувати креативні ідеї для пошуку та реалізації нових методів у позашкільній освіті. Цікаво було почути різні думки та підходи щодо вирішення поставлених завдань. Досвід керівника гуртка, креативність студентів-практикантів, ентузіазм вихованця гуртка дозволили виявити спільні точки дотику у баченні нових форм праці у позашкільній освіті.
З цього приводу студентка-практикантка Ольга Харченко резюмує: «Наше завдання, як майбутніх педагогів, заохочувати та стимулювати учнів до навчання не лише у школі, але й у позашкільний час. Цей аспект праці є важливим для культивування любові до знань. Віримо, що проведений тренінг допоможе знайти та реалізувати нові форми роботи позашкілля. Впевнена, що це допоможе покращити та осучаснити сферу позашкільної освіти».
У свою чергу віримо, що такі заняття необхідні для здобувачів вищої освіти, майбутніх вчителів історії, керівників гурткової роботи, оскільки у студентів-практикантів виточується педагогічна майстерність, екстрапольована для якісного проведення позакласної гурткової роботи. Це, у свою чергу, дозволить: підняти рівень знання, уміння і практичні навички наших студентів, отримати здобуті фахові знання про рідний край, про джерела цих знань, способи їх використання, форми організації краєзнавчої діяльності вихованців гуртків; засвоїти і поглибити теоретичні та практичні знання, уміння і навички студентів з організації історико-краєзнавчої, пошукової, музейної, пам’яткоохоронної роботи; поглибити здатність якісного проведення занять з вивчення рідного краю в гуртковій шкільній і позашкільній освіті, використовуючи сучасні технології навчання. Така підготовка не просто бажана, вона необхідна і витікає з нормативних вимог до організації освітньо-виховного процесу, безперервної історичної освіти в Україні.