9 лютого 2024 р. в рамках проходження виробничої історико-краєзнавчої практики на базі Центру позашкільної освіти Коломийської міської ради Івано-Франківської області студенти групи СОІз-21 спеціальності 014 Середня освіта(Історія) ОР «Бакалавр» Роман Лазарук та Людмила Базелюк взяли участь в змаганнях зі спортивного орієнтування. Захід відбувся у м. Коломиї в міському парку ім. Кирила Трильовського. Їх організували керівник туристсько-краєзнавчого гуртка Приймак Микола Теодорович та керівник гуртка зі спортивного туризму Шалаєнко Андрій Миколайович. В змаганнях приймали участь гімназисти сьомих класів закладів загальної середньої освіти м. Коломиї. Мета проведення – на практиці навчити дітей орієнтуватися за допомогою плану місцевості, масштаб якого становить 1:1500. Дітей ознайомили із значеннями умовних знаків на плані місцевості, пояснили як працює компас, як правильно орієнтуватися по карті, щоб добратися цілі.
Правила змагань були прості: кожному учаснику вручали білет із п’ятьма пронумерованими комірками та план місцевості парку. На білеті також було записано ПІБ учасника та час, коли він рушив зі старту. В парку були встановлені п’ять так званих контрольних пунктів (КП), біля яких розміщувалися олівчики різних кольорів. Знайшовши такі КП, учасник замальовував комірку на білеті. Якщо всі п’ять комірок були заштриховані, учасники хутчіш поспішали на фініш, який був розташований там, де і розпочинався старт.
Згідно укладеного списку учасників змагань, Андрій Миколайович Шалаєнко викликав учнів до себе, вручаючи їм білет, а далі він ознайомлював їх із правилами. Микола Теодорович Приймак вручав їм план місцевості, після чого Андрій Миколайович запускав таймер.
Студенти-практиканти Роман Лазарук та Людмила Базалюк також долучилися до організації проведення змагання. Вони продемонстрували вихованцям гуртка, що таке призми КП. Допомогли учням краще засвоїти умовні знаки на плані місцевості. Окрім цього студенти взяли участь у змаганні, результати не були приголомшливими, але вони впоралися з усіма завданнями.
Участь у такому позашкільному змаганні необхідне для здобувачів вищої освіти, майбутніх вчителів історії і керівників гурткової роботи, оскільки у них виточується педагогічна майстерність, екстрапольована для якісного проведення позашкільної гурткової праці. Це, у свою чергу, дозволить: підняти рівень знання, уміння і практичні навички наших студентів, отримати здобуті фахові знання про рідний край, його топографічне обстеження, виокремити форми організації краєзнавчої діяльності вихованців гуртків; засвоїти і поглибити теоретичні та практичні знання, уміння і навички студентів з організації туристично-краєзнавчої і пам’яткоохоронної роботи. Така підготовка не просто бажана, вона необхідна і витікає з нормативних вимог до організації освітньо-виховного процесу, безперервної історичної освіти в Україні.