Пізнавальне методичне заняття з проєктування уроку історії

    26 лютого кандидат історичних наук, в. о. доцента кафедри теорії та методики навчання, методист лабораторії суспільно-філологічних дисциплін Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Островський Валерій Васильович у рамках читання дисципліни «Методика навчання історії» для студентів другого курсу спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр» (заочна форма навчання) провів пізнавальне методичне заняття, присвячене проєктуванню уроку історії.

    Валерій Островський зосередив увагу на таких складових цієї украй необхідної ділянки роботи вчителя історії: як спроєктувати урок за 5 хвилин (поради британського зіркового вчителя); здійснення календарно-тематичного планування уроків; формулювання теми уроку; визначення та формулювання очікуваних результатів навчального заняття; визначення типу (виду) уроку; добирання складових навчально-методичного забезпечення (література, наочність, роздавальні матеріали, обладнання тощо); планування послідовності навчання на уроці відповідно до визначеного типу уроку (укладання моделі навчального заняття); обмірковування змісту і ергономічності домашнього завдання.

    На занятті студенти згідно визначених розділів календарно-тематичного планування вчилися виокремлювати теми уроків за результатами і змістом навчально-пізнавальної діяльності з предмету «Історія України» у 8 і 9 класі. На прикладі теми уроку «“Шістдесятництво”. Київський клубу творчої молоді “Сучасинк”. Спроби опозиційної діяльності: підпільні групи та організаці. Зародження дисидентського руху. Антирежимні виступи» та тем, присвячених історії середньовічної Європи, студенти також визначали і формулювали очікувані результати навчального заняття («знати», «розуміти», «уміти»).

    Заняття пройшло у цікавій змістовній і невимушеній обстановці. Сподіваємося, що набуті знання сприятимуть розвитку методичної майстерності студентів, їх комунікабельності. Адже важливо підготувати студента, майбутнього фахового вчителя, який володіє теоретичними знаннями з методики навчання історії і навичками проведення сучасного заняття з історії, використовуючи сучасні технології навчання.